Dacă nu vă ridicați produsul imediat sau dacă ați optat pentru livrare la domiciliu, comerciantul trebuie să vi-l livreze în termen de 30 de zile, cu excepția cazului în care ați convenit asupra unei alte date.
Peste 170 milioane de euro pentru studenți și întreprinderi mici și mijlocii din România
Costuri de livrare
În toate cazurile, trebuie să vi se comunice în mod clar prețul total de achiziție, inclusiv costurile de livrare și alte costuri conexe.
Comerciantul poate percepe un tarif diferit dacă produsele trebuie livrate în altă țară din UE. Acest lucru este justificat, deoarece taxele poștale sunt diferite de la o țară la alta. Înainte de achiziționarea produselor, comerciantul trebuie să vă dea informații despre opțiunile de livrare transfrontalieră pe care le aveți la dispoziție și despre costul acestora.
Trebuie să vi se ofere posibilitatea să vă exprimați acordul în mod explicit cu privire la orice costuri suplimentare, de exemplu, în cazul în care comerciantul dorește să vă ofere livrare expres sau ambalaj pentru cadouri. Utilizarea unei opțiuni predefinite (casetă bifată automat) pe site-ul comerciantului nu este echivalentă cu un acord explicit. Prin urmare, aveți dreptul la rambursarea oricăror plăți suplimentare colectate astfel.
Energia – Impactul asupra risipei alimentare!
Bunuri deteriorate
Comerciantul răspunde de eventuala deteriorare a bunurilor de la expediere până în momentul în care le primiți.
Prin urmare, dacă în momentul în care primiți produsul se dovedește că acesta este defect, nu corespunde descrierii sau nu funcționează corespunzător, aveți dreptul de a solicita repararea sau înlocuirea sa ori, dacă acestea nu sunt posibile, o reducere de preț ori rambursarea costurilor.
Nu uitați că aveți întotdeauna dreptul la o garanție gratuită de minimum 2 ani, indiferent dacă ați cumpărat produsul dintr-un magazin sau prin alte mijloace (de ex., online, după catalog sau prin telefon). Aflați mai multe despre garanții și returnări.
Consumați fructe și legume zilnic?
Livrare neefectuată
Dacă nu primiți produsele în termen de 30 de zile sau în perioada convenită, contactați comerciantul și, dacă este posibil, extindeți termenul de livrare până la o dată rezonabilă. De exemplu, dacă vânzătorul v-a informat că livrarea este amânată cu o săptămână din cauza unor probleme cu furnizorii, luați în calcul posibilitatea de a-i acorda o săptămână suplimentară.
Dacă vânzătorul nu respectă nici noul termen de livrare, aveți dreptul să reziliați contractul și să vă primiți banii înapoi cât mai curând posibil. Nu trebuie să îi acordați comerciantului o prelungire dacă acesta refuză să livreze sau dacă perioada de livrare este esențială și l-ați informat pe comerciant în acest sens (de ex., în cazul produselor comandate pentru un eveniment specific, cum ar fi o rochie de mireasă).
Safety Gate: Sistemul de alertă rapidă pentru produse nealimentare periculoase
Costuri de livrare a coletelor
Companiile din UE care livrează colete la nivel transfrontalier trebuie să transmită lista lor de prețuri în fiecare an, în vederea publicării într-o aplicație a UE. Puteți utiliza această aplicație pentru a vă informa cu privire la serviciile de livrare de colete disponibile în UE. Aplicația acoperă doar scrisorile și coletele cu greutatea între 500 g și 5 kg.
Pentru a vedea care sunt companiile disponibile și prețurile percepute de acestea, trebuie doar să selectați țara dumneavoastră, țara de destinație a coletului și tipul de colet din lista de opțiuni.
Sursa: Europa.eu
– Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?
– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!