Vânzările din uşă în uşă pot promova servicii de întreţinere precum: dezinsecţie, reparaţii în casă, grădinărit şi chiar servicii referitoare la utilităţi, de ex. electricitate şi telefonie. Multe companii legitime vând produse din uşă în uşă, însă această abordare este folosită şi de către escroci.
La ce să fim atenţi!
Escrocheriile din uşă în uşă implică promovarea de produse şi servicii ce nu sunt livrate sau sunt de o calitate foarte proastă. Nu veţi obţine, din partea unui escroc, calitate pentru banii cheltuiţi şi puteţi să vă treziţi cu o notă de plată pentru servicii pe care nu le-aţi dorit sau cu privire la care nu v-aţi dat acordul.
Uneori escrocii pretind că efectuează un sondaj de opinie astfel încât să poată obţine datele dumneavoastră sau să îşi ascundă scopul de a vinde produse până ce reuşesc să vorbească pentru un timp cu voi. Mai grav este faptul că scopul adevărat al unui vânzător din uşă în uşă s-ar putea să fie plănuirea unei spargeri ulterioare în locuinţa dumneavoastră.
În mod normal vânzătorii din uşă în uşă vin neinvitaţi, uneori pur şi simplu apărând la uşa dumneavoastră. Vânzătorii din uşă în uşă nu sunt musafiri în casa dumneavoastră – scopul acestora este de vă convinge să le cumpăraţi produsele şi aceştia trebuie să plece dacă îi rugaţi acest lucru.
Chiar şi în cazul companiilor şi produselor autentice, operatori fără scrupule pot acţiona ilegal în detrimentul altor persoane. Există legi specifice cu privire la vânzările din uşă în uşă, inclusiv privind acordarea unei perioade de aşteptare -în timpul căreia vă puteţi răzgândi şi solicita banii înapoi.
Dacă sunteţi interesat de oferta vânzătorului din uşă în uşă, interesaţi-vă de compania pe care o reprezintă şi de ceea ce are de oferit. Nu uitaţi să faceţi cumpărături şi din ale locuri pentru a cunoaşte care sunt preţurile astfel încât să obţineţi o ofertă bună.
Reţineţi
Dacă cineva se prezintă la uşa dumneavoastră solicitaţi-i să se identifice. Nu sunteţi nevoit să le permiteţi să intre şi respectivii comercianţi trebuie să plece dacă le cereţi acest lucru.
Atenţie
Nu conveniţi niciodată nimic fără a citi cu atenţie toate termenele şi condiţiile fiecărei oferte – pretenţiile de oferte gratuite sau foarte ieftine ascund adesea costuri suplimentare.
Gândiţi-vă
Nu acceptaţi niciodată o ofertă care implică o sumă considerabilă de bani, timp şi angajament. Solicitaţi sfaturi avizate, mai întâi.
Cercetaţi
Dacă sunteţi interesat de oferta unui vânzător din uşă în uşă, interesaţi-vă de compania pe care acesta o reprezintă şi de ofertă. Faceţi cumpărături şi din ale locuri pentru cunoaşte preţurile astfel încât să obţineţi o ofertă cât mai bună.
Întrebaţi-vă
Există o perioadă de aşteptare acordată pentru anularea unui contract sau a unei achiziţii?
InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!*
*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom