Refuz la îmbarcare
În cazul în care pasagerilor li se refuză îmbarcarea, aeronavele trebuie mai întâi să caute voluntari dispuşi să renunţe la rezervările lor în schimbul anumitor beneficii. În plus, operatorul de transport aerian trebuie, de asemenea, să le ofere voluntarilor posibilitatea alegerii între o rambursare integrală şi redirecţionare.
Puteţi avea dreptul la o compensaţie cuprinsă între 125 € şi 600 € în funcţie de distanţa zborului şi de întârzierile înregistrate înainte de redirecţionare. În cazul în care voluntarii aleg redirecţionarea, compania aeriană trebuie, de asemenea, să ofere asistenţă dacă este necesar, de exemplu: mâncare, acces la un telefon, cazare la hotel pentru una sau mai multe nopţi, după caz, şi transport de la aeroport până la locul de cazare.
Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din Romania – InfoCons, unica organizaţie din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociaţie de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.
Sursa : http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/ro/06-air-denied-boarding.html