Normele europene privind protecția consumatorilor vă garantează că atunci când achiziționați produse și servicii în UE dispuneți de informații clare despre produsul sau serviciul achiziționat, prețul său, costurile de transport și livrare, precum și de informații despre drepturile care vă revin dacă apar probleme.

Încercați acest instrument ușor de folosit pentru a înțelege mai bine ce drepturi aveți când faceți cumpărături în UE.

Citește și:

Principiile de bază ale protecției datelor

M-am răzgândit și am decis să nu păstrez comanda

Aveți dreptul de a anula comanda și de a returna produsele în termen de 14 zile, indiferent de motiv și fără a oferi vreo justificare. Perioada de reflecție expiră după 14 zile de la data la care ați primit produsele (sau ați încheiat un contract de prestări servicii).

Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată câteva excepții:

  • bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate
  • produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu în mod regulat (de ex. de către un supermarket local)
  • produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă)
  • înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați deschis/desigilat după primire
  • conținutul digital online, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea online și dacă ați acceptat faptul că vă pierdeți dreptul de a vă retrage din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizarea
  • bunuri cumpărate de la persoane fizice
  • contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.

Citește și:

Facebook se conformează solicitărilor Comisiei Europene și ale autorităților de protecție a consumatorilor

Menționăm că această listă nu este exhaustivă.

Aflați mai multe despre cum puteți să anulați o achiziție în perioada de 14 zile și să cereți rambursarea banilor.

Sursa: Europa.eu

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal