Drepturile cumpărătorilor privind achizițiile online și offline sunt consolidate

Noi reguli au fost aprobate pentru a spori drepturile consumatorilor privind achizițiile de bunuri tangibile sau digitale online sau din magazine.

Parlamentul European a aprobat două directivecare consolidează drepturile consumatorilor de a primi despăgubiri atunci când le-au fost vândute produse defecte și armonizează legile statelor membre pentru a crea condiții de concurență echitabile pentru furnizorii din întreaga Uniune Europeană.

Citește și:

De la 31 martie 2019, magazinele vor reține garanție pentru sticle. Valoarea garanției ambalajelor reutilizabile

Protecția consumatorilor: vânzări de bunuri și conținut digital

Conținut digital

Regulile privind contractele de furnizare de conținut digital răspund nevoii provenite din apariția noilor tehnologii. În multe state membre nu există norme explicite privind vânzarea de conținut digital, cum ar fi aplicațiile, muzice sau jocurile, de aceea consumatorii se pot afla într-o situație dificilă în momentul în care ceva nu este în regulă cu produsele digitale achiziționate.

Noile norme vor acoperi contractele digitale, atât atunci când este vorba de un abonament (spre exemplu, la un serviciu de transmisie de muzică) cât și o achiziție unică (cum ar fi un joc pe smartphone). Consumatorul este protejat nu numai atunci când achită cu bani, dar și în cazul în care acesta `plătește“ prin acordarea datelor cu caracter personal, cum este cazul rețelelor sociale.

Consumatorul va avea dreptul la o reducere de preț sau rambursare timp de 14 zile dacă problema nu este fixată într-un termen rezonabil.

Citește și:

Trucuri de la experți pentru crearea unei mese nutritive și delicioase

Bunuri tangibile

Dacă sistemul de programare este încorporat în produsul achiziționat, precum în cazul aparatelor inteligente (spre exemplu, un frigider inteligent) cumpărătorul este protejat de directiva privind vânzările de mărfuri.

Noile reguli se aplică vânzărilor online și offline pentru toate produsele tangibile peste tot în UE și vizează armonizarea și standardizarea protecției consumatorului în toate statele membre. Îmbunătățind încrederea consumatorilor și oferind certitudine juridică întreprinderilor, directiva va încuraja comerțul transfrontalier pentru întreprinderile mici.

Cumpărătorii din întreaga Uniune Europeană vor avea doi ani să se adreseze vânzătorului în cazul produselor defecte, indiferent dacă produsul în cauză este o aplicație sau o mașină de spălat.

Mai mult decât atât, noile reguli dublează timpul în care nu intervine sarcina probei. Aceasta înseamnă că, dacă defecțiunea apare în decurs de un an de la data livrării sau furnizării, se presupune că aceasta a existat de la început și cumpărătorul nu trebuie să dovedească faptul că produsul, conținutul sau serviciul digital este defect.

După aprobarea directivelor de către Parlamentul European și Consiliu, statele membre vor avea doi ani la dispoziție pentru a adapta legislația națională conform noilor norme.

Citește și:

Zbor întârziat?!

Parlamentul European. Consolidarea drepturilor cumpărătorilor privind achizițiile online și offline

Parlamentul European a aprobat două directive care consolidează drepturile consumatorilor de a primi despăgubiri atunci când le-au fost vândute produse defecte și armonizează legile statelor membre pentru a crea condiții de concurență echitabile pentru furnizorii din întreaga Uniune Europeană, potrivit unui comunicat.

Regulile privind contractele de furnizare de conținut digital răspund nevoii provenite din apariția noilor tehnologii. În multe state membre nu există norme explicite privind vânzarea de conținut digital, cum ar fi aplicațiile, muzice sau jocurile, de aceea consumatorii se pot afla într-o situație dificilă în momentul în care ceva nu este în regulă cu produsele digitale achiziționate.

Noile norme vor acoperi contractele digitale, atât atunci când este vorba de un abonament (spre exemplu, la un serviciu de transmisie de muzică) cât și o achiziție unică (cum ar fi un joc pe smartphone). Consumatorul este protejat nu numai atunci când achită cu bani, dar și în cazul în care acesta `plătește“ prin acordarea datelor cu caracter personal, cum este cazul rețelelor sociale.

Consumatorul va avea dreptul la o reducere de preț sau rambursare timp de 14 zile dacă problema nu este fixată într-un termen rezonabil.

Sursa: Parlamentul European

Citește și:

Vrei să afli mai multe informații despre asigurări?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal