Drepturile cumpărătorilor la achiziționarea produselor online

Normele europene privind protecția consumatorilor vă garantează că atunci când achiziționați produse și servicii în UE dispuneți de informații clare despre produsul sau serviciul achiziționat, prețul său, costurile de transport și livrare, precum și de informații despre drepturile care vă revin dacă apar probleme.

Încercați acest instrument ușor de folosit pentru a înțelege mai bine ce drepturi aveți când faceți cumpărături în UE.

Citește și:

Safety Gate: Sistemul de alertă rapidă pentru produse nealimentare periculoase

Produsele livrate nu sunt cele pe care le-ați comandat

Produsele pe care le primiți trebuie să corespundă așteptărilor dumneavoastră și să arate ca în descriere sau așa cum ați convenit. Dacă produsele primite nu sunt ceea ce ați comandat (altă culoare, mărime incorectă, funcționalități lipsă etc.), aveți dreptul la reparare sau înlocuire gratuită sau, dacă acest lucru este imposibil, la o reducere de preț (din suma inițială) ori la rambursarea banilor.

Uneori, s-ar putea să nu vă dați seama imediat că produsele primite nu sunt ceea ce ați comandat. De exemplu, ați putea să cumpărați un laptop online și să constatați de-abia după câteva luni că memoria sa nu corespunde descrierii. Și în aceste cazuri aveți dreptul la reparare sau înlocuire pentru a aduce produsul în conformitate cu modelul comandat. Dacă niciuna dintre aceste variante nu este posibilă, aveți dreptul la o reducere de preț ori la rambursare.

Citește și:

Expediere și livrare

Aceste soluții reprezintă un drept minim. Totuși, normele naționale din țara dumneavoastră vă pot oferi protecție suplimentară.

Aflați mai multe despre garanții și returnări în țara dumneavoastră.

Sursa: Europa.eu

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal