Doresc sa schimb furnizorul de energie electrica – ce trebuie sa fac?

Pasul 1 – Trebuie sa contactezi furnizori diferiti si sa obtii oferte de la ei o lista a furnizorilor este disponibila pe pagina de internet a ANRE – www.anre.ro.

Ai putea evalua ofertele primite comparând pretul energiei, durata contractului, conditiile de încetare a contractului, termenele si modalitatile de plata.

Pasul 2 – Dupa alegerea noului tau furnizor si dupa semnarea unui contract cu acesta, va trebui sa trimiti

vechiului furnizor o înstiintare cu 30 zile înainte de încetarea contractului, prin care îi vei aduce la cunostinta ca vei `pleca` la un alt furnizor. De asemenea, va trebui sa discuti cu noul tau furnizor daca este potrivit contorul tau de energie electrica sau nu pentru piata concurentiala. Daca nu este potrivit, va trebui sa-l schimbi, însa aceasta operatiune va presupune suportarea unor costuri.

Pasul 3 – Odata început procesul, noul tau furnizor trebuie sa faca o citire de contor. Acest lucru se face

pentru a închide vechiul tau cont de energie electrica si pentru a deschide un nou cont.

Pasul 4 – Vei primi o factura de regularizare, pe care vatrebui sa o platesti în termen de 30 zile. Verifica daca factura de regularizare este corecta comparând-o cu citirile anterioare ale contorului.

Care sunt drepturile si responsabilitatile mele în calitate de consumator de energie electrica?

Întelegerea drepturilor si responsabilitatilor tale te va ajuta sa faci alegerea furnizorului potrivit. Totodata, vei întelege care este modalitatea de relationare cu furnizorul, fara a opta imediat pentru schimbarea lui.

Si, nu în ultimul rând, daca îti cunosti drepturile, furnizorul tau te va trata cu mai mult respect.

Sursa: www.anre.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal