Din 1 iulie, vacanță de vară cu drepturi sporite pentru turiști

Vacanța de vară vine cu drepturi sporite pentru 120 milioane de turiști. Călătorii care rezervă pachete de vacanță vor dispune de o protecție mai puternică în calitatea lor de consumatori. Noile norme nu vor reglementa doar pachetele de vacanță tradiționale, ci vor proteja și consumatorii care rezervă alte forme de servicii de călătorie combinate, inclusiv pachete personalizate. De asemenea, este introdusă protecția serviciilor de călătorie asociate, formulă în care călătorul cumpără servicii de călătorie de la un punct de vânzare, însă este invitat să rezerve alte servicii prin intermediul unei pagini de internet separate.

Citește și:

Câte E-uri se află în brânza topită?

Printre beneficiile aduse consumatorilor se numără:

  • informații mai clare pentru călători, privind tipul, elementele și caracteristicile pachetului sau serviciilor asociate oferite, drepturile în calitate de consumatori, prețul și orice alte costuri suplimentare;

  • rambursare și repatriere în caz de faliment, companiile turistice fiind nevoite să își asigure protecția în caz de insolvență;

  • norme mai clare privind răspunderea, responsabilitatea revenind organizatorului pachetului, indiferent de entitatea care prestează serviciile de călătorie;

  • drepturi mai solide de anulare, un pachet de vacanță putând fi anulat de călători din orice motiv, prin plata unui comision rezonabil sau gratuit, în cazul în care destinația lor devine periculoasă sau în cazul în care prețul pachetului este majorat cu peste 8% din prețul initial;

  • asigurarea cazării în cazul în care călătoria de întoarcere nu poate fi efectuată, fiind garantate până la maximum trei nopți suplimentare de cazare;

Citește și:

Știi cât zahăr se află în înghețata pe care o mânănci?

  • asistență pentru călătorii în dificultate, în special prin furnizarea de informații privind serviciile de sănătate și asistența consulară.

Noile norme vor aduce beneficii și companiilor, prin intermediul:

  • unor norme mai clare ce vor facilita activitățile transfrontaliere, prin respectarea unui singur set de norme privind cerințele de informare, răspunderea și alte obligații pe întreg teritoriul UE;

  • de cerințe modernizate de informare care nu se mai bazează exclusiv pe broșurile turistice;

  • reducerii sarcinii de reglementare, călătoriile de afaceri organizate în temeiul unui acord-cadru nemaifiind acoperite de directivă.

Citește și:

UE: Noi reguli privind materialele si obiectele din plastic destinate sa vina in contact cu produsele alimentare

Etape următoare

Statele membre trebuiau să transpună normele în legislația națională până la data de 1 ianuarie 2018. A urmat apoi o perioadă de tranziție de șase luni, până la 1 iulie, care este data de la care măsurile naționale de transpunere a directivei vor începe să se aplice. Comisia va examina modul în care normele au fost transpuse și sunt aplicate în statele membre și va lua măsurile adecvate, dacă este necesar.

Citește și:

Totul despre protectia si drepturile consumatorilor – InfoCons

Context

Pentru a extinde protecția prevăzută de Directiva UE privind pachetele de servicii pentru călătorii din 1990, Comisia a prezentat, în luna iulie 2013, propunerea, care a fost adoptată în mod formal de Parlamentul European și de statele membre în noiembrie 2015. Noile norme urmau să fie transpuse de statele membre până la 1 ianuarie 2018. Începând cu data de 1 iulie, aceste norme sunt aplicabile în statele membre.

Noile norme se aplică în cazul combinațiilor de cel puțin două tipuri de servicii de călătorie (transport, cazare, servicii de închiriere auto sau alte servicii, de exemplu, vizitele ghidate), inclusiv în cazul pachetelor și a serviciilor de călătorie asociate.

Sursa: Europa.eu

Citește și:

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal