Comisia Europeană întâmpină cu brațele deschise punerea în aplicare a noului Regulament al Uniunii Europene (UE) privind cooperarea în domeniul protecției consumatorilor. Noile reguli încep să se aplice în toată UE, bazându-se pe mecanismul de cooperare deja existent. Acestea urmăresc să îmbunătățească modul în care Comisia și autoritățile statelor membre pot colabora pentru a opri practicile proaste împotriva consumatorilor, a da puteri mai mari autorităților pentru a detecta neregulile și pentru a acționa.

Vicepreședintele pentru valori și transparență, Věra Jourová, a declarat: ‘UE are cele mai puternice reguli de protecție a consumatorilor din lume. Acum, intensificăm punerea în aplicare. Apelăm la statele membre să aplice puternic noile instrumente. Comisarul pentru Justiție, Didier Reynders, a declarat: `Aceste noi reguli marchează un alt punct de reper pentru protecția consumatorilor europeni. Comisia și autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor sunt acum mai bine echipate cu o serie întreagă de noi puteri de executare și mijloace de cooperare. Indiferent de locul de stabilire și de mărimea comercianților care își desfășoară activitatea pe piața unică, va fi mai dificil să se scape de reguli. ‘

Cu sprijinul acestui regulament, autoritățile naționale de consum vor putea comanda site-urile web și conturile de social media pentru corectarea sau eliminarea înșelătoriei. De asemenea, vor avea puterea să efectueze achiziții de teste pentru site-uri și cumpărături anonime, precum și să investigheze fluxurile financiare pentru a găsi comercianți necinstiți și fraude online. Noile reguli vor ușura munca Comisie ș vor alerta autoritățile naționale și vor coordona acțiunile autorităților naționale pentru a aborda problemele consumatorilor care afectează majoritatea consumatorilor din UE.

Datorită unui nou sistem informatic susținut de instrumentul de informare privind piața internă a Comisiei, Centrele europene pentru consumatori, organizațiile de consumatori și comerț vor putea publica în mod oficial alerte cu privire la amenințările pieței emergente. Aceste informații vor deveni direct utilizabile de către autoritățile de executare.

Sursa: europa.eu

Citește și:

– Recoltarea midiilor din Marea Neagră

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal