De la 1 septembrie ANPC introduce cazierul contraventional pentru evitarea incalcarilor repetate

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor anunță următoarele măsuri menite să îmbunătățească actul de control, să asigure și să întărească abordarea unitară a acestuia la nivel național și să împiedice încălcările repetate ale operatorilor economici.

Citește și:

Călătoria bananelor : din pământ până la tine acasă !!

In acord cu hotararile pronuntate de catre instantele de judecata, in cauzele din domeniul protectiei consumatorilor, ce au in vedere principiul proportionalitatii aplicarii sanctiunii, conform caruia ` daca operatorul economic a mai fost sanctionat anterior cu avertisment se au in vedere si circumstantele personale ale contravenientului`, sens in care, se poate aplica sanctiunea cu amenda contraventionala. La stabilirea sanctiunii, in cazul in care se constata ca pentru aceeasi abatere operatorul economic a mai fost sanctionat cu avertisment, agentul constatator va avea in vedere cazierul contraventional precum si aplicarea eventualelor sanctiuni contraventionale complementare.

Cazierul contravențional se va implementa incepand cu data de 1 septembrie 2019 si va permite identificarea operatorilor economici și a faptelor pentru care s-au aplicat deja sancțiunea avertismentului, astfel încât la o nouă încălcare, aceasta să nu mai fie repetată.

Citește și:

Sfaturi utile pentru consumatori la achiziționarea apelor minerale naturale și a apelor de izvor

Experiența dobândită în cadrul controalelor realizate de catre comisarii ANPC în decursul timpului a arătat că probele (foto și video) obținute în aceste situații au fost esențiale în câștigarea unor procese în instanță, in baza proceselor verbale de constatare a contravenției încheiate cu această ocazie. ANPC respecta prevederile legale in ceea ce priveste legislatia in vigoare modificand procedura de control prin luarea unor masuri legale necesare pentru a asigura că filmarea și fotografierea în cadrul actului de control devin obligatorii, doar cu informarea comerciantului, și fără a i se solicita acestuia un acord prelabil în vedere preconstituirii de probe.

ANPC va lua toate masurile necesare in vederea asigurarii că toate echipele de control sunt dotate din punct de vedere tehnic cu echipamente necesare pentru filmare și fotografiere.

Sursa: ANPC

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal