De câte ori pot face o simulare de credit la bancă?

  1. Acasă
  2. Comunicate de presă
  3. De câte ori pot face o simulare de credit la bancă?

De câte ori pot face o simulare de credit la bancă? Există o limită a interogării veniturilor la ANAF pentru un credit? Ți-a fost refuzat dreptul de a solicita informaţiile personalizate necesare pentru compararea produselor de credit disponibile pe piaţă? Iată ce trebuie să știi!

Principiile şi regulile stabilite de banca centrală vizând creditarea presoanelor fizice se regăsesc în Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 17/2012 privind unele condiţii de creditare, cu modificările, şi completările ulterioare.

Informaţiile ce trebuie puse la dispoziţia solicitantului de creditconsumator şi forma acestora se regăsesc în legislaţia în materia protecţiei consumatorilor, fiind reglementate la nivelul Uniunii Europene.

Astfel, potrivit prevederilor art. 11 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori şi ale art. 9 din Odonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, creditorii au obligaţia de a oferi consumatorilor informaţiile personalizate necesare pentru compararea produselor de credit disponibile pe piaţă în vederea încheierii contractului de credit în cunoştinţă de cauză, precum şi condiţiile în care sunt oferite aceste informaţii personalizate.

De asemenea, pentru informarea dumneavoastră, menţionăm şi faptul că, în cazul creditelor în valută, legiuitorul a prevăzut dreptul consumatorului de a putea converti, oricând pe parcursul relaţiei contractuale, contractul de credit într-o monedă alternativă, sens în care, în conformitate cu prevederile art.351 din Capitolul VI, Împrumuturi în valută, din O.U.G nr. 52/2016, atunci când se cere conversia creditului, instituţiile de credit fac o simulare cu privire la graficul de plăţi (fără costuri şi comisioane suplimentare), atât în moneda contractului, cât şi în moneda pentru care optează consumatorul, fără a fi instituită vreo limitare a exercitării acestui drept. Aşadar, în măsura în care debitorul doreşte să apeleze la varianta conversiei într-o monedă alternativă, creditorul nu poate impune restricţii şi trebuie să pună la dispoziţie produsele din oferta proprie.

Menţionăm că legiuitorul a încredinţat competenţe legale în domeniul reglementat de actele normative invocate anterior Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Meniu