Popularitatea cumpărăturilor din mediul online crește într-un ritm alert. Din ce în ce mai multe magazine fizice aleg să își plaseze marfa online, iar consumatorii din diferite părți ale lumii sunt, astfel, la un click distanță de produsele dorite.
Înainte de a cumpăra de pe site-uri din Uniunea Europeană, trebuie să știți că orice comerciant trebuie să ofere informații clare, concrete și corecte despre serviciile sau produsele pe care le oferă spre vânzare.
Informațiile includ:
- caracteristicile produsului
- prețul total după calcularea taxelor
- costurile de livrare sau taxele adiționale
- modalitățile de plată
- posibilitățile de livrare
- identitatea comerciantului
Atunci când cumpărați un produs on-line, prin telefon sau prin intermediul unui comis voiajor, comerciantul trebuie să vă ofere următoarele informații adiționale:
- adresa de e-mail a comerciantului
- eventualele restricții de livrare în anumite țări
- dreptul de a anula comanda în termen de 14 zile
- serviciile post-vânzare disponibile
- mecanismele de soluționare a litigiilor
- numărul de înregistrare al comerciantului în registrul comerțului
- titlul profesional al comerciantului și detalii privind TVA (dacă este cazul)
- asociația profesională căreia ii aparține comerciantul (dacă este cazul).
Pentru astfel de achiziții, rețineți că nu trebuie să platiți costuri de livrare sau alte comisioane în privința cărora nu ați fost informat.
Sursa: europa.eu