Atunci când cumpărați un produs on-line, prin telefon, dintr-un catalog de vânzări prin corespondență sau de la un comis voiajor, înainte de a face achiziția, trebuie să vi se ofere și următoarele informații detaliate:
- adresa de e-mail a comerciantului
- eventualele restricții de livrare în anumite țări
- dreptul de a anula comanda în termen de 14 zile
- serviciile post-vânzare disponibile
- mecanismele de soluționare a litigiilor
- numărul de înregistrare al comerciantului în registrul comerțului
- titlul profesional al comerciantului și detalii privind TVA (dacă este cazul)
- asociația profesională căreia îi aparține comerciantul (dacă este cazul).
Pentru astfel de achiziții, rețineți că nu trebuie să plătiți costuri de livrare sau alte comisioane în privința cărora nu ați fost informat în avans.
Contractele trebuie redactate într-un limbaj clar și ușor de înțeles și nu pot conține clauze abuzive.
în unele țări din UE, dreptul de a primi confirmarea comenzii și de a o anula, precum și alte cerințe legale, nu se aplică achizițiilor făcute la domiciliu a căror valoare este mai mică de 50 EUR.