Momentele în care ne confruntăm cu o situaţie care ne pune în pericol viaţa sau bunurile sunt întotdeauna tensionante, iar de modul în care acționăm poate depinde viaţa noastră, a familiei sau a altor persoane. Cui trebuie să ne adresăm și ce trebuie să comunicăm?

Citește și:

Garanția legală și garanția comercială a produselor

Pentru orice urgenţă pe teritoriul României, se apelează Sistemul Naţional unic pentru apeluri de urgenţă – 112. Astfel, când apelați numărul de telefon 112, care este gratuit indiferent de operatorul de telefonie, trebuie să comunicați operatorului următoarele informaţii:

  • Ce urgență aveți;

  • Unde este urgența;

  • Unde vă aflați;

  • De la ce număr de telefon sunați;

  • Cum va numiți.

Operatorul evaluează urgența apelantului în funcție de informațiile primite și transmite aceste informații forțelor de intervenție abilitate în rezolvarea cazului respectiv. Dacă este nevoie de intervenția tuturor agențiilor, datele preliminare ale cazului sunt transmise simultan, în maximum 2-3 secunde.

Citește și:

Capitalele europene ale culturii în 2019: Plovdiv și Matera

Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să sunați din nou. Rămâneți calmi și răspundeti la toate intrebările; nu închideți până când nu vi se spune.

După furnizarea acestor date trebuie să rămaneți la telefon pentru a fi puși în legatură cu agenția de urgență de care aveți nevoie și pentru a primi eventuale recomandări.

Învăţaţi copiii să apeleze 1-1-2

Întotdeauna spuneţi-le să formeze 1-1-2, dar niciodată să nu vă referiţi la acest număr de urgenţă ca ‘1-12′ sau ’11-2’. Pe tastatura telefonului nu există ca numere/simboluri 11 sau 12, iar copilul poate deveni confuz în formarea numărului.

SUNAȚI LA 112 DOAR DACĂ AVEȚI O URGENȚĂ!

Sursa: IGSU

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal