Aceste cuvinte, separate nu inseamna atat de mult, dar impreuna creeaza o realitate, o stare, ziua de astazi care pentru multi inseamna ultima zi …
Din pacate, in ultima perioada sinuciderile au ca si motivatie si datoriile la banci. Este oare normal ? Acest aspect este prevazut in jocul economiei de piata? Putem vorbi de un beneficiu al cetateniei europene ?
Nu !In mod cert nu!
Putem vorbi doar o viziune a economiei de piata si a cetateniei europene adaptata societatii actuale, dar care in nici un caz nu a fost creata de noi, ci impusa cu forta! Cu siguranta ca pentru fiecare dintre noi a fost o forta pe care nici macar nu am realizat-o, nici nu am stiut-o si cu atat mai putin i-am constientizat efectele.
In contextul economiei actuale ni se reproseaza, doar pentru imagine, ca noi consumatorii suntem vinovati ca am navalit in banci sa luam credite, sa ne imprumutam haotic, fara sa ne gandim, fara sa citim, fara sa ne informam, fara sa fi citit contractele semnate.
Dar daca le-am fi citit? Daca ne-am fi informat ? Daca nu ne imprumutam ? Mai functiona economia?
Se mai construiau apartamente si case? Se mai vindeau electronice si electrocasnice? Se mai intampla ceva in asa-zisa economie romaneasca? NU!
Pentru ca toate acestea s-au intamplat datorita consumatorului roman, care si-a dorit un trai decent, nu o vila, nu un yacht, nu excursii extravagante, nu genti scumpe! O garsoniera, o mobila din pal, poate nu intotdeauna de o calitate foarte buna, o masina de marca romaneasca, un televizor si un frigider sau poate o masina de spalat.
Pentru aceste dorinte, in cele mai multe cazuri, consumatorul roman trebuie sa plateasca peste 25 de ani de rate, in timp ce oamenii destepti, informati si care ne dau sfaturi, platesc rata unei vile sau a unui yacht.
Si ne intrebam…de ce ?????
De cele mai multe ori pentru ca cei care au practicat si au adus aceste produse s-au bazat pe educatia precara a consumatorului roman in domeniul financiar-bancar, pentru ca nu si-a facut nimeni timp sa-l apere pe consumatorul roman, pentru ca cel mai usor este sa induci in eroare si sa faci o publicitate inselatoare! De ce nu ai citit? De ce nu te-au informat ?
Dar iniante de a fi puse aceste intrebari, mai bine ne intrebam unde trebuia consumatorul sa se informeze, ce sa fi facut, daca el nu avea nici casa? Astfel devine cert faptul ca dialogul este important si mai ales gasirea unei solutii in care ambele parti sa-si asume pierderile, deoarece pana acum, castigurile au fost asumate doar de unii, iar noi, consumatorii, am ramas doar cu pierderile. A venit momentul sa spunem NU, sa spunem STOP si sa adoptam o9atitudine!
Va asteptam alaturi de noi!
Va asteptam pe protectia-consumatorilor.ro!
Va asteptam si la telefonul 021-9615!
Va asteptam sa fim impreuna cetateni europeni cu drepturi, nu doar teoretic, nu doar in hartii si in slogane, ci in viata de zi cu zi, in activitatile pe care le desfasuram!
Sorin Mierlea – Presedinte InfoCons -InfoCons