Cum ne organizam?

  • Stabiliți la nivel de scară de bloc, împreună cu Președintele Asociației de proprietari / Comitetul de Asociație, persoanele care pot să se implice pentru a pune în practică recomandările din acest ghid.
    Evitați delegarea persoanelor vulnerabile (peste 65 de ani, cu boli cronice etc).
  • Respectați cu strictețe regulile de igienă și dezinfecție personală; protejați atât sănătatea voastră, cât și a vecinilor dumneavoastră.
    NU subestimați pericolele. Semnalați orice incidente sau nereguli pe care le comiteți sau observați, către Președintele Asociației de proprietari.
  • Cheltuielile suplimentare cu igiena și dezinfecția trebuie prioritizate și suportate de către Asociație (fondul de rulment); acolo unde nu este posibil, locatarii ar trebui să contribuie într-un mod echitabil.
  • Acționați coordonat, nu încercați să rezolvați individual toate problemele cu care vă confruntați în această perioadă; există autorități centrale, locale, societatea civilă, servicii de urgență, precum și oameni binevoitori la care puteți apela oricând sunteți nesiguri cu privire la pașii de urmat.
  • Dacă aveți vecini profesioniști din sănătate, poliție, administrație publică etc, salvați numărul lor de telefon și apelați la ei pentru o primă orientare în problema dumneavoastră.

Acolo unde este posibil, organizați-vă pe fiecare palier.

Cum igienizam spatiile comune?

Este posibil ca persoana angajată pentru efectuarea curățeniei să absenteze sau să limiteze timpul alocat igienizării blocului.

  • Cumpărați mănuși menajere, dezinfectanți, detergenți dedicați suprafețelor particulare din imobil, lavete, mopuri, găleți și echipamente de protecție (măști, halate) de unică folosință.
  • NU utilizați același ustensile și echipamente în spațiile interioare (în apartamente). Depozitarea ustensilelor și a echipamentelor folosite se face în spațiile special desemnate de către reprezentanții Asociației.
  • Aerisiți și igienizați spațiile comune zilnic, prin rotație (1 – 2 vecini de palier, păstrați distanța recomandată de minim 1 metru):
    – scări;
    – ușa de la intrare în scară (mânere, geam);
    – balustrade;
    – ascensor (butoane, mânere, uși);
    – interfon;
    – cutii poștale;
    – ferestre (geamuri, rame, mânere);
    – alte suprafețe din spațiile comune (subsol, uscătorii, hol, palier).
  • Evitați măturarea spațiilor comune datorită riscului de ridicare în aer a particulelor microbiene.
    Minimizați posibilitatea infectării utilizând exclusiv mopul și soluții lichide de dezinfectare, preferabil pe bază de clor.
  • Eliminați afișele, anunțurile, decorațiunile și orice alte obiecte care ar putea îngreuna sau împiedica igienizarea corectă.
  • Evitați folosirea liftului pe cât posibil, în special dacă locuiți la etajele inferioare.
  • Spălați-vă pe mâini și dezinfectați-vă după ce faceți curat și de fiecare dată când este necesar.

Cum pot ajuta vecinii?

  • Stabiliți la nivel de scară de bloc, împreună cu Președintele Asociației de proprietari / Comitetul de Asociație, persoanele care pot să se implice pentru a pune în practică recomandările din acest ghid. Recomandarea este să se evite delegarea persoanelor vulnerabile (peste 65 de ani, cu boli cronice etc).
  • Folosiți exclusiv telefonul sau mijloace online pentru a comunica cu vecinii. Dacă este nevoie să interacționați cu vecinii (să le dați bunuri, ridicați saci cu gunoi etc), urmați neapărat recomandările din ghidul pentru furnizori.
  • Vorbiți zilnic cu vecinii aflați în izolare la domiciliu, cu boli cronice sau cu risc crescut de îmbolnăvire; oferiți-le ajutor, fiți optimiști în comunicarea cu ei.
  • Centralizați o listă cu vecinii aflați în nevoie, alimentele și medicamentele necesare acestora, precum și cantitățile necesare.
  • Cumpărați periodic, prin rotație, pentru întreg palierul; mergeți la cumpărături singur sau însoțit de cel mult încă un vecin.
  • Înainte de a livra vecinilor cumpărăturile, pe cât posibil, dezinfectați-le sau menționați recomandările din ultimul pas de la ghidul pentru cumpărături (Ce fac când mă întorc de la cumpărături?)

Cum colectam responsabil gunoiul?

Serviciile de salubritate pot înregistra întârzieri, iar lucrătorii de la serviciul de salubritate sunt permanent expuși riscului de contaminare. Situația de criză impune precauții suplimentare, cu care nu suntem obișnuiți.

  • NU folosiți toboganul pentru gunoi al blocului înainte să verificați dacă Asociația permite ca deșeurile să se colecteze în interiorul blocului; în caz contrar, aruncați sacii direct în pubelele stradale de pe raza domiciliului dumneavoastră.
  • Gunoiul menajer trebuie compactat cât mai bine și pus în saci menajeri legați la gură.
  • Dezinfectați-vă mâinile imediat după aruncarea sacului, înainte să atingeți orice altceva; în acest scop, este indicat să aveți la dumneavoastră o sticluță cu alcool sanitar sau gel dezinfectant.

Pentru colectarea acelor obiecte sau materiale cu potențial infecțios crescut (măști, mănuși, pansamente, scutece, șervețele contaminate, obiecte de igienă intimă etc), precum și deșeurile celor izolați la domiciliu sau de origine necunoscută, urmați pașii de mai jos:

  • Colectați-le separat și marcați-le corespunzător.
  • Aruncați-le numai în pubela dedicată, desemnată în prealabil de către Administrația blocului.
  • Purtați echipamente de protecție (mănuși, mască, halat) în timp ce manipulați astfel de deșeuri; dezinfectați-vă imediat.
  • Informați lucrătorii de la salubritate privind modul cum ați gestionat deșeurile periculoase.

Primăria din localitatea dumneavoastră poate dispune măsuri particulare de colectare a deșeurilor infecțioase.

Sursa: fiipregatit.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal