Înainte de a semna contractul de furnizare a energiei, furnizorul trebuie să vă ofere informații clare și corecte. Ulterior, dacă aduce modificări contractului, trebuie să vi le comunice din timp și să vă ofere posibilitatea de a rezilia contractul în cazul în care nu acceptați noile condiții.

Aveți dreptul de a vă retrage dintr-un nou contract în termen de 14 zile, dacă acesta a fost încheiat în afara spațiilor comerciale ale furnizorului sau prin telefon ori internet.

Informații privind consumul

Aveți dreptul de a accesa gratuit datele privind consumul dumneavoastră. Îi puteți solicita administratorului de date (ex. furnizorul de energie sau operatorul de rețea) să transmită aceste date și altor furnizori de electricitate sau de gaz, iar acest serviciu trebuie să fie gratuit.

Atunci când se execută o nouă racordare într-o clădire (ex. când clădirea este supusă unor lucrări majore de renovare), aveți dreptul să vi se furnizeze un contor individual de precizie cu preț competitiv pentru electricitate și/sau gaz (precum și pentru încălzire/răcire și apă caldă). În alte cazuri, dreptul de a avea un contor individual de precizie cu preț competitiv este valabil doar dacă nu s-au identificat obstacole tehnice sau financiare la nivel național.

Dacă dispuneți de un contor inteligent, ar trebui să aveți dreptul de a accesa rapid și gratuit istoricul detaliat al consumului de energie, în cadrul contractului dumneavoastră de furnizare în curs, pe o perioadă acoperind cel puțin ultimii 2 ani. Aveți, de asemenea, dreptul să accesați datele privind consumul dumneavoastră din cel puțin ultimii 3 ani sau de la data de începere a contractului de furnizare în curs, dacă acesta este mai recent.

Facturile la electricitate și gaz trebuie să fie emise pe baza energiei utilizate efectiv și să vă fie transmise periodic, pentru a vă permite regularizarea cantității de energie utilizate.

Facturile trebuie să fie clare și să conțină informații utile. Ele trebuie să vă permită:

  • să înțelegeți exact ce sumă plătiți pentru energia utilizată și
  • să comparați oferteleprovenind de la diverși furnizori de energie, astfel încât să puteți schimba furnizorul dacă doriți.

Studiu realizat pentru protectia consumatorului.

Sursă: Europa.eu

Citește și:

Câte E-uri găsim în plicurile de răceală?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal