Comisia propune noi măsuri pentru ameliorarea drepturilor pasagerilor aerieni

InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons te informează:

 

Comisia propune noi măsuri pentru ameliorarea drepturilor pasagerilor aerieni

Comisia Europeană a anunțat un pachet de măsuri menit să garanteze că pasagerii aerieni au drepturi noi și îmbunătățite la informații, la îngrijire și la redirecționare atunci când rămân blocați în aeroport. În același timp, se vor ameliora procedurile de reclamație și măsurile de aplicare, astfel încât pasagerii să poată obține respectarea efectivă a drepturilor lor.

Propunerea privind drepturile pasagerilor aerieni clarifică impreciziile juridice și introduce drepturi noi, acolo unde sunt necesare; pentru lista completă, consultați MEMO/13/203

Vicepreședintele Siim Lallas a declarat: `Este foarte important ca drepturile pasagerilor să nu existe doar pe hârtie. Trebuie să ne putem baza pe ele, cu toții, atunci când contează cel mai mult: când lucrurile merg prost. Știm că, pentru pasagerii blocați în aeroporturi, prioritatea reală este să ajungă acasă, așadar ne-am concentrat în special pe informarea, îngrijirea și redirecționarea eficace. Obiectivul este ca pasagerii să ajungă unde doresc cât mai repede cu putință, oferind, în același timp, liniilor aeriene timpul necesar să-și rezolve problemele`.

Propunerea actualizează drepturile pasagerilor în patru direcții principale:

1. Clarificarea impreciziilor: dreptul la informare cu privire la zborurile întârziate sau anulate; circumstanțele excepționale; drepturile legate de întârzierile mari sau de întârzierile pe pistă; planificarea pentru situații de urgență; dreptul la redirecționare și la zboruri de legătură.

2. Drepturile noi: în caz de reprogramare a zborului sau de ortografiere greșită a numelui; drepturi noi legate de bagajele manipulate necorespunzător și cerințe de transparență cu privire la bagajele de cabină și cele de cală.

3. Aplicarea procedurile privind reclamațiile și sancțiunile: consolidarea supravegherii transportatorilor aerieni de către autoritățile naționale și europene (monitorizare și investigații comune), precum și a tratării reclamațiilor și a aplicării drepturilor individuale (inclusiv cerința ca liniile aeriene să ofere un răspuns la reclamații în termen de două luni); insolvența.

4. Povara financiară disproporționată: limitele asistenței; limitele operațiunilor regionale; împărțirea poverii economice.

Sursa: Comisia Europeana

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din Romania – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizaţie din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociaţie de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.

 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal