Comertul online a capatat un rol din ce in ce mai important in societatea moderna, fiind din ce in ce mai prezent.

Ceea ce trebuie retinut este faptul ca acest tip de cumparaturi beneficiaza de o reglementare legala, regasita in OG nr. 130 / 2000, care cuprinde dispozitii privind contractele incheiate la distanta.

Conform OG nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta si Legii nr. 51/2003, care aproba ordonanta, consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.

Astfel, in cazul produselor achizitionate online, acestea trebuie sa fie returnate in aceeasi stare in care au fost livrate (in ambalajul original cu etichetele intacte si documentele care le-au insotit).

Unica mentiune care trebuie facuta, este ca aceste prevederi se aplica numai persoanelor fizice.

In cazul in care vanzatorul nu isi informeaza clientii despre acest drept sau nu ofera o serie de alte date precum adresa exacta, termenul de valabilitate, numarul de telefon etc., atunci produsul sau serviciul este considerat livrat fara cerere de comanda din partea consumatorului. De asemenea, legea mai spune ca avand cazul in care comerciantul a omis sa transmita consumatorului aceste informatii, termenul pentru denuntarea unilaterala a contractului este de 90 de zile. Vanzatorul isi poate informa clientii fie in sectiunea Termeni si Conditii specifce a site-ului, fie printr-un document care insoteste marfa la destinatie.

Sorin Mierlea – Presedinte InfoCons Organizație pentru Protectia Consumatorului

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal