Seminarii în scopul prevenirii fraudelor prin mijloacele de plată

Ciclu european de seminarii în scopul prevenirii fraudelor prin mijloacele de plată în colaborare cu poliţia, autorităţile judiciare, asociaţiile de consumatori şi organizaţiile profesionale

 Sprijinit de Comisia Europeană - Directoratul General pentru Justiţie, Libertate şi Securitate
Sprijinit de Comisia Europeană - Directoratul General pentru Justiţie, Libertate şi Securitate

A.N.P.C.P.P.S. România, în colaborare cu asociaţia spaniolă de consumatori ADICAE (Asociación de Usuarios de Bancos, Cajas y Seguros), a desfăşurat în perioada 2008 – 2009, Proiectul european ‘Ciclul european de seminarii în scopul prevenirii fraudelor prin mijloacele de plată în colaborare cu poliţia, autorităţile judiciare, asociaţiile de consumatori şi organizaţiile profesionale`, cofinanţat de Uniunea Europeană – Directoratul General pentru Justiţie, Libertate şi Securitate.

Dintre activităţile proiectului menţionăm:

–     organizarea de seminarii pe tema fraudei prin mijloacele de plată în fiecare din ţările participante (Spania, Italia, Republica Cehă, Lituania, Slovenia, Slovacia, România, Bulgaria)
–     crearea unui Simulator anti fraudă interactiv pentru consumatori, pentru a-şi testa cunoştintele şi a afla informaţii utile  cu privire la comportamentul lor şi pentru a nu cădea victime ale fraudei prin mijloacele de plată
–     crearea unui pliant cu sfaturi practice şi informaţii privind tipuri de fraude prin mijloacele de plată electronice
–     un simpozion final european pentru prezentarea rezultatelor proiectului

În această secţiune vă prezentăm un SIMULATOR ANTI FRAUDĂ, un simpatic joc interactiv care vă permite să vă testaţi cunoştintele despre poşta electronică, achiziţiile dintr-un magazin virtual, efectuarea unui transfer on-line, plata cu cardul şi retragerea de numerar de la bancomat (ATM).

Instrucţiuni
Jocul are scopul de a informa asupra comportamentului pe care trebuie să îl aveţi pentru a nu cădea victimă fraudelor on-line.De multe ori, fără să ne gândim, realizăm acţiuni care nu respectă drepturile noastre şi prin care dezvăluim informaţii  personale. Mesajele prin poşta electronică, codul PIN, chitanţele de la bancomat  sunt lucruri cărora nu le acordăm mare atenţie, dar care pot constitui sursa unor fraude la care cădem victime noi, consumatorii.

Pentru a putea utiliza simulatorul urmăriţi indicaţiile din bara de jos. Mai întâi selectaţi limba dorită apăsând pe steag, apoi alegeţi personajul dorit.
Vă aflaţi acasă, în camera dvs., iar dacă apăsaţi click pe uşă, vă veţi deplasa afară şi vă veţi afla pe stradă.

Acolo veţi găsi panoul de informaţii, care constituie  punctul nodal al jocului. Selectând acţiunea de pe panoul de informaţii (i), veţi putea trece la următorul nivel al jocului. La următorul nivel se trece doar într-o anumită ordine şi doar după încheierea nivelului precedent.

Ordinea acţiunilor este următoarea:
–     Vizitaţi un prieten
–     Vă reîntoarceţi acasă
–     Retrageţi numerar de la un bancomat
–     Mergeţi la un internet cafe
–     Luaţi masa la restaurant

Accesând un anumit nivel trebuie să mergeţi la computer şi să apăsaţi pe ecranul acestuia: vor apărea două simboluri – A.N.P.C.P.P.S. România şi un alt simbol, în funcţie de acţiunea pe care o efectuaţi (Banca X, Efectuaţi o achiziţie on-line, Verificaţi poşta electronică).

Mai întâi trebuie să alegeţi simbolul A.N.P.C.P.P.S. România şi să citiţi atent sfaturile practice. Apoi trebuie să apăsaţi pe celălalt simbol. Va urmă un  şir de întrebări de înţelegere a problematicii respective. În mod simbolic, veţi câştiga câte 100 euro pentru fiecare răspuns corect şi veţi putea utiliza celelalte servicii: cumpărături, transfer on-line, retragere bani de la bancomat (ATM), internet cafe, servire masă la restaurant.

După utilizarea computerului apăsaţi butonul Renunţare de pe ecranul acestuia pentru a vă întoarce la acţiunea precedentă. Jocul se încheie la restaurant, după o cină pe care o plătiţi cu cardul.

La final va fi afişat scorul şi veţi primi o evaluare a probabilităţii ca dvs. să deveniţi o victimă a fraudelor prin mijloacele de plată.

Pentru a începe jocul, apăsaţi AICI!

Distracţie plăcută!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal