Aplicatia Gratuita InfoCons Protectia Consumatorilor
Aplicatia Gratuită InfoCons Protectia Consumatorilor

Conform definițiilor și criteriilor minime obligatorii privind clasificarea structurii de primire turistice cu funcţie de cazare de tipul sat de vacanta 3* trebuie să îndeplinească urmăroarele cerințe:

 

Criterii generale:

  1. Să fie afișat firma luminoasă la intrare cu tipul, denumirea unității și însemne distinctive reprezentand categoria acestia;
  2. Să prezinte panouri cu schema satului de vacanta și a regulamentului de ordine interioară amplasate la loc vizibil;
  3. Cutie poștală la intrare;
  4. Amenajarea terenurilor: cât mai plane posibil, bine nivelate, acoperite cu gazon și care să permită o drenare rapidă a apelor rezultate din ploi;
  5. Drumurile carosabile de acces la spațiile de cazare, parcele de campare, unități de alimentație să fie asfaltate sau cu dale;
  6. Aleile amenajate între spațiile de cazare și cele de folosință comună să fie asfaltate, cu dale sau pietruite;
  7. Să aibă iluminare electrică cu intensitate corespunzătoare în spațiile de cazare de folosință comună, inclusiv a parcelelor și a căilor de acces;
  8. Capacitatea de cazare să fie de cel puțin 100 locuri;
  9. Ponderea minimă din suprafața totală aspațiilor destinate drumurilor și aleilor interioare, zonelor de liniște și recreereterenurilor de sport și agrement sa fie de 25%;
  10. Sa dispuna de terenuri și/sau săli pentru sport și agrement (tenis, minigolf, volei, fitness,piscină, inclusiv bazine pentru copii), cel puțin un număr de 4 pentru fiecare categorie;
  11. Sa aiba grădinițe cu spații de joacă pentru copii;
  12. Sa ofere spații independente sau în incinta spațiilor de cazare pentru depozitarea și închirierea echipamentelor, a materialelor sportive și de agrement;
  13. Sa dispuna de spațiu pentru recepție;
  14. Sa aiba spații pentru administrație și de păstrare a valorilor, inclusiv a celor predate de turiști spre păstrare;
  15. Existenta unui hol de primire;
  16. Magazii pentru lenjerie și materiale de întreținere;
  17. Oficiu pentru cameriste;
  18. Spațiu amenajat și dotat corespunzător pentru spălatul și călcatul lenjeriei, accesibil și de către turiști;
  19. Trusă cu medicamente și materiale necesare acordării primului ajutor medical;
  20. Punct de prim ajutor;
  21. Spații comerciale pentru vânzarea produselor alimentare, a legumelor, fructelor și a produselor nealimentare (cosmetice, obiecte de artizanat, timbre, efecte poștale, ziare, reviste, articole sportive etc.);
  22. Una sau mai multe unități de alimentație;
  23. Racord la rețeaua publică de canalizare sau la mijloacele proprii de colectare și epurare;
  24. Pubele acoperite, lavabile, amplasate în locuri fixe adăpostite.

Servicii:

  1. Telefon la dispoziția turiștilor.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal