Conform definițiilor și criteriilor minime obligatorii privind clasificarea structurii de primire turistice cu funcţie de cazare de tipul sat de vacanta 2* trebuie să îndeplinească urmăroarele cerințe:

 

Criterii generale:

  1. Să fie afișat firma la intrare cu tipul, denumirea unității și însemne distinctive reprezentand categoria acestia;
  2. Să prezinte panouri cu schema satului de vacanta și a regulamentului de ordine interioară amplasate la loc vizibil;
  3. Cutie poștală la intrare;
  4. Amenajarea terenurilor: cât mai plane posibil, bine nivelate, acoperite cu gazon și care să permită o drenare rapidă a apelor rezultate din ploi;
  5. Drumurile carosabile de acces la spațiile de cazare, parcele de campare, unități de alimentație să fie pietruite;
  6. Aleile amenajate între spațiile de cazare și cele de folosință comună să fie asfaltate, cu dale sau pietruite;
  7. Să aibă iluminare electrică cu intensitate corespunzătoare în spațiile de cazare de folosință comună, inclusiv a parcelelor și a căilor de acces;
  8. Capacitatea de cazare să fie de cel puțin 70 locuri;
  9. Ponderea minimă din suprafața totală aspațiilor destinate drumurilor și aleilor interioare, zonelor de liniște și recreereterenurilor de sport și agrement sa fie de 15%;
  10. Sa dispuna de terenuri și/sau săli pentru sport și agrement (tenis, minigolf, volei, fitness,piscină, inclusiv bazine pentru copii), cel puțin un număr de 3 pentru fiecare categorie;
  11. Sa aiba grădinițe cu spații de joacă pentru copii;
  12. Sa ofere spații independente sau în incinta spațiilor de cazare pentru depozitarea și închirierea echipamentelor, a materialelor sportive și de agrement;
  13. Sa dispuna de spațiu pentru recepție;
  14. Sa aiba spații pentru administrație și de păstrare a valorilor, inclusiv a celor predate de turiști spre păstrare;
  15. Existenta unui hol de primire;
  16. Magazii pentru lenjerie și materiale de întreținere;
  17. Oficiu pentru cameriste;
  18. Spațiu amenajat și dotat corespunzător pentru spălatul și călcatul lenjeriei, accesibil și de către turiști;
  19. Trusă cu medicamente și materiale necesare acordării primului ajutor medical;
  20. Punct de prim ajutor;
  21. Spații comerciale pentru vânzarea produselor alimentare, a legumelor, fructelor și a produselor nealimentare (cosmetice, obiecte de artizanat, timbre, efecte poștale, ziare, reviste, articole sportive etc.);
  22. Una sau mai multe unități de alimentație;
  23. Racord la rețeaua publică de canalizare sau la mijloacele proprii de colectare și epurare;
  24. Pubele acoperite, lavabile, amplasate în locuri fixe adăpostite.

Servicii:

  1. Telefon la dispoziția turiștilor.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Meniu