Conform definițiilor și criteriilor minime obligatorii privind clasificarea structurii de primire turistice cu funcţie de cazare de tipul hotel – apartament 3* trebuie să îndeplinească urmăroarele cerințe:

Din punct de vedere al stării generale a clădirii:

  • Să fie afișat firma luminoasă sau iluminată cu tipul, denumirea unității și însemnul distinctiv reprezentând categoria unității;
  • Existența unui parcaj auto în folosința structurii de primire cu un număr de locuri de parcare minim 40% din numărul spațiilor de cazare cu locuri delimitate de parcare și dotat cu coșuri de gunoi;
  • Să fie prevăzut cu rampă de acces al cărucioarelor pentru persoane cu disabilități locomotorii.

Din punct de vedere al organizării spațiilor și serviciilor aferente:

  • Minim 10 spații de cazare;
  • Suprafața minimă prevăzută holului de primire (recepție) este de 0,5 mp/spațiu de cazare;
  • Program recepționer 24 ore;
  • Existența personalului angajat cu atribuții de bagajist și comisionar-curier;
  • Existența unui serviciul de securitate și pază;
  • Hotelul trebuie să dețină un spațiu pentru administrație.

Din punct de vedere al instalațiilor:

  • Să fie prevăzut cu sistem de climatizare/aer condiționat;
  • Spațiile trebuie să fie izolate fonic;
  • Existența minima a unei sursei principale privind iluminatul public;
  • Existența unei surce individuale pentru fiecare loc (veioză sau aplică);
  • Existența ascensoarelor la clădirile cu cel puțin P+3 și cu cel puțin 10 de spații de cazare.

Din punct de vederea al suprafeței minimă din cameră fără grup sanitar:

  • Pentru salonul din apartament, suprafața minimă 16 mp;
  • Pentru dormitorul din apartament/garsonieră, suprafața minima 16 mp;
  • Suprafața minimă a camerei de baie 3,5 mp;
  • Înălțimea minima a spațiilor de cazare 2,7m;
  • Culoarele și scările principale vor avea lățimea minimă de 1,40 m.

Din punct de vedere al numărului maxim de locuri dintr-o cameră și numărului maxim de locuri pentru un dormitor din apartament sau din garsonieră este de 2.

Din punct de vederea al dotării grupurilor sanitare:

  • Pentru grupurile sanitare din incinta unei camera trebuie să dispună de următoarele:
    • Oglindă;
    • Coș pentru gunoi cu capac și sac menajer;
    • Cuier;
    • Perie și dezodorizant WC;
    • Suport pentru prosoape;
    • Hârtie igenică;
    • Șampon, gel pentru duș, cască de baie;
    • Mâner de sprijin pentru intrare-ieșire din cadă;
    • Covoreș/prosop antiderapant sau alt echipament cu funcțiuni simila;r
    • 3 prosoape/persoană pentru față, picioare și baie.
  • Pentru grupuri sanitare comune:
    • Însemn pentru marcarea pe sexe;
    • Oglindă;
    • Coș pentru gunoi cu capac și sac menajer;
    • Dozator cu săpun lichid;
    • Prosop rolă din hârtie sau din pânză/uscător de mâini;
    • Hârtie igenică;
    • Perie și dezodorizant WC.

Din punct de vedere al dotării din camera:

  • Camera să dețină mochetă/covoare;
  • Husă de protecție pentru saltea;
  • Noptiere însoțite de fotolii/scaune;
  • Oglindă;
  • Suport pentru bagaje;
  • Cuier;
  • Veioză/ aplică la capătul patului;
  • Pahare;
  • Scrumieră de masa pentru camerele și spațiile destinate pentru fumători;
  • Televizor cu recepție canale TV;
  • Minim 2 prize de alimentare cu energie și priză pentru conexiunea la internet sau sistem wireless;
  • Telefon și minibar frigorific cu produse în cameră;
  • Cearceaf și pernă mare pentru pat;
  • Perdele și draperii sau alte mijloace obturate;
  • Mijloace de protecție împotriva insectelor.

Din punct de vedere al salonului din apartamente și garsoniere:

  • Masuță/suprafață de uz personal de minim 0,3 mp;
  • Tava cu pahare;
  • Canapele pentru 2-3 persoane;
  • Minibar frigorific/frigider.

Alte criterii:

  • Fax la recepție;
  • Seif/posibilitatea de a depozita valori la recepție;
  • Încasarea contravalorii serviciilor și prin mijloace electronice de plată (carduri);
  • Informații turistice și culturale;
  • Acordarea de prim ajutor în caz de urgență/ trusă medical;
  • Trezirea clienților la cerere;
  • Primirea și transmiterea mesajelor și a corespondenței pentru turiști;
  • Personalul care deservește turiștii să cunoască cel puțin o limbă străină de circulație internațională, în proporții de 25% din personalul de servire.

InfoCons (www.infocons.ro), Asociație pentru Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Pe același subiect

Distribuie

Meniu