Aplicatia InfoCons ingrediente, aditivi alimentari, calorii Protectia Consumatorilor
Aplicatia InfoCons Ingrediente, sare, zahar, calorii Protectia Consumatorilor

Conform definițiilor și criteriilor minime obligatorii privind clasificarea structurii de primire turistice cu funcţie de cazare de tipul hotel – apartament 2* trebuie să îndeplinească urmăroarele cerințe:

Din punct de vedere al stării generale a clădirii:

  • Să fie afișat firma cu tipul, denumirea unității și însemnul distinctiv reprezentând categoria unității;
  • Existența unui parcaj auto în folosința structurii de primire cu un număr de locuri de parcare minim 30% din numărul spațiilor de cazare cu locuri delimitate de parcare și dotat cu coșuri de gunoi;
  • Să fie prevăzut cu rampă de acces al cărucioarelor pentru persoane cu disabilități locomotorii.

Din punct de vedere al organizării spațiilor și serviciilor aferente:

  • Minim 5 spații de cazare;
  • Suprafața minimă prevăzută holului de primire (recepție) este de 0,5 mp/spațiu de cazare;
  • În funcție de fluxul turistic, recepționerul are program fracționat;
  • Existența unui serviciul de securitate și pază;
  • Hotelul trebuie să dețină un spațiu pentru administrație.

Din punct de vedere al instalațiilor:

  • Spațiile trebuie să fie izolate fonic;
  • Existența minima a unei sursei principale privind iluminatul public;
  • Existența unei surce individuale pentru fiecare loc (veioză sau aplică);
  • Existența ascensoarelor la clădirile cu cel puțin P+4 și cu cel puțin 10 de spații de cazare.

Din punct de vederea al suprafeței minimă din cameră fără grup sanitar:

  • Pentru salonul din apartament, suprafața minimă 13 mp;
  • Pentru dormitorul din apartament/garsonieră, suprafața minima 13 mp;
  • Suprafața minimă a camerei de baie 3 mp;
  • Înălțimea minima a spațiilor de cazare 2,6m;
  • Culoarele și scările principale vor avea lățimea minimă de 1,40 m.

Din punct de vedere al numărului maxim de locuri dintr-o cameră și numărului maxim de locuri pentru un dormitor din apartament sau din garsonieră este de 2.

Din punct de vederea al dotării grupurilor sanitare:

  • Pentru grupurile sanitare din incinta unei camera trebuie să dispună de următoarele:
    • Oglindă;
    • Coș pentru gunoi cu capac și sac menajer;
    • Cuier;
    • Perie și dezodorizant WC;
    • Suport pentru prosoape;
    • Hârtie igenică;
    • Covoreș/prosop antiderapant sau alt echipament cu funcțiuni simila;r
    • 3 prosoape/persoană pentru față, picioare și baie.
  • Pentru grupuri sanitare comune:
    • Însemn pentru marcarea pe sexe;
    • Oglindă;
    • Coș pentru gunoi cu capac și sac menajer;
    • Dozator cu săpun lichid;
    • Prosop rolă din hârtie sau din pânză/uscător de mâini;
    • Hârtie igenică;
    • Perie și dezodorizant WC.

Din punct de vedere al dotării din camera:

  • Camera să dețină mochetă/covoare;
  • Husă de protecție pentru saltea;
  • Noptiere însoțite de tamburele;
  • Oglindă;
  • Suport pentru bagaje;
  • Cuier;
  • Veioză/ aplică la capătul patului;
  • Pahare;
  • Scrumieră de masa pentru camerele și spațiile destinate pentru fumători;
  • Televizor cu recepție canale TV;
  • Cearceaf și pernă mare pentru pat;
  • Perdele și draperii sau alte mijloace obturate;
  • Mijloace de protecție împotriva insectelor.

Din punct de vedere al salonului din apartamente și garsoniere:

  • Măsuță/ suprafață de uz personal de minim 0,3mp;
  • Fotolii sau demifotolii;
  • Canapele pentru 2-3 persoane;
  • Minibar frigorific/frigider.

Alte criterii:

  • Fax la recepție;
  • Seif/posibilitatea de a depozita valori la recepție;
  • Încasarea contravalorii serviciilor și prin mijloace electronice de plată (carduri);
  • Informații turistice și culturale;
  • Acordarea de prim ajutor în caz de urgență/ trusă medical;
  • Trezirea clienților la cerere;
  • Primirea și transmiterea mesajelor și a corespondenței pentru turiști;
  • Servicii de spălătorie/curățătorie.

InfoCons (www.infocons.ro), Asociație pentru Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal