Conform definițiilor și criteriilor minime obligatorii privind clasificarea structurii de primire turistice cu funcţie de cazare de tipul hostel 3* trebuie să îndeplinească urmăroarele cerințe:

 

Din punct de vedere al criteriilor generale:

  • Să fie în stare bună, cu aspect corespunzător;
  • Firmă cu denumirea unității și însemne distinctive reprezentand categoria acesteia;
  • Sa aiba parcare pentru biciclete.

Din punct de vedere al organizării spațiilor și serviciilor aferente:

  • Minim 5 spatii de cazare;
  • Hol de primire;
  • Spațiu pentru administrație;
  • Serviciu de recepție, cu program fracționat în funcție de fluxul turistic.

Din punct de vedere al instalațiilor:

  • Trebuie sa dispuna de încălzire centrală (unitățile cu activitate sezonieră estivală sunt exceptate);
  • Iluminatul electric în cameră sa dispuna de minim o sursa principala si o sursa individuala la capatalu patului (veioze sau aplice).

Din punct de vedere al dimensiunilor camerelor:

  • Suprafața camerelor să fie corelată cu numărul de paturi, inclusiv cele suprapuse, cu condiția asigurării unui volum minim de aer de 12 mc/persoană;
  • Înălțimea minimă a spațiilor de cazare de 2.7 metri (În cazul structurilor de primire turistice clasificate și construite anterior datei de 12.05.2008 se admite o reducere de până la 10%).

Din punct de vedere al numarului maxim de paturi/locuri este de 4.

Din punct de vedere al dotării grupurilor sanitare:

Camerele dispun de grup sanitar propriu cu:

  • Cadă sau cuvă/cabină de duș;
  • Lavoar;

Din punct de vedere al dotării din camera:

  • Camera să dețină mochetă/covoare;
  • Sa dețină pardoseli simple și ușor lavabile;
  • Pat cu somieră sau cu saltea tip relaxa (patul va avea minimum 80 x 190 cm, iar distanța dintre paturi va fi de minimum 75 cm);
  • Husă de protecție pentru saltea;
  • Lenjerie de pat;
  • Dulap pentru haine sau spațiu amenajat pentru lenjerie;
  • Suport pentru bagaje;
  • Scaune/taburete/banchete;
  • Masă;
  • Noptiere/etajere;
  • Perdele și draperii sau alte mijloace obturate;
  • Mijloace de protecție împotriva insectelor;
  • Coș pentru gunoi;
  • Prosop pentru față;
  • Prosop pentru baie;
  • Pahare pentru apă;
  • Săpun sau dozator;
  • Hârtie igienică.

Alte criterii:

  • Seif/posibilitatea de a depozita valori la recepție;
  • Telefon în holul de primire;
  • Încasarea contravalorii serviciilor și prin mijloace electronice de plată (carduri);
  • Spațiu pentru prepararea și servirea micului dejun;
  • Spațiu amenajat pentru întâlniri ale oaspeților (poate fi și în aer liber);
  • Servicii de spălat sau călcat lenjerie;
  • Serviciu de recepție cu personal instruit, cunoscător a cel puțin unei limbi străine de circulație internațională;
  • Informații turistice în limba română și în cel puțin o limbă de circulație internațională.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal