Cele 16 initiative propuse de Comisia Europeana pentru o piata digitala unica

Pilonul I: Acces mai bun pentru consumatori si întreprinderi la bunuri si servicii digitale din Europa

1. Norme transfrontaliere armonizate privind contractele si protectia consumatorilor atunci cand fac cumparaturi online. ;

2. Aplicarea normelor de consum in mod constant, eficient si rapid prin revizuirea regulamentului cu privire la cooperarea in domeniul protectiei consumatorilor ;

3. Eficienta si acces pentru livrarea coletelor, 62% din companiile care incearca sa vanda online au spus ca principala bariera o reprezinta costurile de livrare ;

4.Accesul la informatii complexe indiferent de locatie, eliminarea geo-blocarii ;

5.Identificarea potentialelelor probleme de concurentă care afectează pietele europene de e-commerce ;

6.Legea dreptului de autor europeana avand ca scop imbunatatirea accesului populatiei la continutul cultural online ;

7.Revizuirea directivei pentru eficientizarea accesului transfrontalier la radiodifuzorii de servicii din Europa.

8.TVA

Pilonul II: Crearea conditiilor potrivite si conditiilor de concurentă echitabile pentru retele digitale si servicii inovatoare de dezvoltar

9.Prezentarea unei revizuiri ambitioas a normelor UE în domeniul telecomunicatiilor.;

10.Revizuirea cadrulu de servicii mass-media audiovizuale ;

11.Analiza exhaustiva a rolului platformelor online (motoare de cautare, social media, magazine app, etc.) de pe piată;

10. consolidarea încrederii si securitătii în serviciile digitale, în special în ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal;

11. Propune unui parteneriat cu industria de Cybersecurity în domeniul de tehnologii si solutii pentru securitatea retelei on-line.

Pilonul III: Maximizarea potentialului de crestere al economiei digitale

12. Propunerea unui ‘flux liber de initiative de date la nivel european ‘;

13. Definirea prioritatilor pentru standarde si interoperabilitate în zonele critice pentru piata unică digitală, cum ar fi e-sănătatea, planificarea transportului sau de energie (contorizării inteligente);

14. Sustinerea unei societatati digitale incluzivă în care cetătenii să aibă competentele potrivite pentru a profita de oportunitătile oferite de Internet si spori sansele de a obtine un loc de muncă.

InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

Fii INFORMAT! IA ATITUDINE – 0219615

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal