Pilonul I: Acces mai bun pentru consumatori si întreprinderi la bunuri si servicii digitale din Europa
1. Norme transfrontaliere armonizate privind contractele si protectia consumatorilor atunci cand fac cumparaturi online. ;
2. Aplicarea normelor de consum in mod constant, eficient si rapid prin revizuirea regulamentului cu privire la cooperarea in domeniul protectiei consumatorilor ;
3. Eficienta si acces pentru livrarea coletelor, 62% din companiile care incearca sa vanda online au spus ca principala bariera o reprezinta costurile de livrare ;
4.Accesul la informatii complexe indiferent de locatie, eliminarea geo-blocarii ;
5.Identificarea potentialelelor probleme de concurentă care afectează pietele europene de e-commerce ;
6.Legea dreptului de autor europeana avand ca scop imbunatatirea accesului populatiei la continutul cultural online ;
7.Revizuirea directivei pentru eficientizarea accesului transfrontalier la radiodifuzorii de servicii din Europa.
8.TVA
Pilonul II: Crearea conditiilor potrivite si conditiilor de concurentă echitabile pentru retele digitale si servicii inovatoare de dezvoltar
9.Prezentarea unei revizuiri ambitioas a normelor UE în domeniul telecomunicatiilor.;
10.Revizuirea cadrulu de servicii mass-media audiovizuale ;
11.Analiza exhaustiva a rolului platformelor online (motoare de cautare, social media, magazine app, etc.) de pe piată;
10. consolidarea încrederii si securitătii în serviciile digitale, în special în ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal;
11. Propune unui parteneriat cu industria de Cybersecurity în domeniul de tehnologii si solutii pentru securitatea retelei on-line.
Pilonul III: Maximizarea potentialului de crestere al economiei digitale
12. Propunerea unui ‘flux liber de initiative de date la nivel european ‘;
13. Definirea prioritatilor pentru standarde si interoperabilitate în zonele critice pentru piata unică digitală, cum ar fi e-sănătatea, planificarea transportului sau de energie (contorizării inteligente);
14. Sustinerea unei societatati digitale incluzivă în care cetătenii să aibă competentele potrivite pentru a profita de oportunitătile oferite de Internet si spori sansele de a obtine un loc de muncă.
InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.
Fii INFORMAT! IA ATITUDINE – 0219615