Când cumpărați produse sau servicii în UE, comerciantul trebuie să vă ofere anumite informații clare, corecte și ușor de înțeles despre produsele sau serviciile respective, înainte de a le cumpăra.

Citește și:

Consumați fructe și legume zilnic?

Aceste informații contractuale includ:

  • principalele caracteristici ale produsului
  • prețul total, inclusiv eventualele taxe și comisioane
  • costurile de livrare (dacă este cazul) și orice alte taxe adiționale
  • modalitățile de plată, livrare sau executare
  • identitatea comerciantului, adresa poștală și numărul de telefon
  • durata contractului (dacă este cazul)

Nu este nevoie ca toate aceste informații să fie furnizate explicit, atâta timp cât reies clar din context (ex. caracteristicile unui produs afișate pe un raft în magazin).

Citește și:

Safety Gate: Sistemul de alertă rapidă pentru produse nealimentare periculoase

Atunci când cumpărați un produs on-line, prin telefon, dintr-un catalog de vânzări prin corespondență sau de la un comis voiajor, înainte de a face achiziția, trebuie să vi se ofere și următoarele informații detaliate:

  • adresa de e-mail a comerciantului
  • eventualele restricții de livrare în anumite țări
  • dreptul de a anula comanda în termen de 14 zile
  • serviciile post-vânzare disponibile
  • mecanismele de soluționare a litigiilor
  • numărul de înregistrare al comerciantului în registrul comerțului
  • titlul profesional al comerciantului și detalii privind TVA (dacă este cazul)
  • asociația profesională căreia îi aparține comerciantul (dacă este cazul).

Citește și:

Energia – Impactul asupra risipei alimentare!

Pentru astfel de achiziții, rețineți că nu trebuie să plătiți costuri de livrare sau alte comisioane în privința cărora nu ați fost informat în avans.

Contractele trebuie redactate într-un limbaj clar și ușor de înțeles și nu pot conține clauze abuzive.

În unele țări din UE, dreptul de a primi confirmarea comenzii și de a o anula, precum și alte cerințe legale, nu se aplică achizițiilor făcute la domiciliu a căror valoare este mai mică de 50 EUR.

Sursa: Europa.eu

Citește și:

Vrei să afli mai multe informații despre asigurări?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal