Primul lucru la care trebuie sa va uitati atunci cand schimbati sau luati o butelie noua este exteriorul acesteia. Butelia nu trebuie sa aiba defecte fizice, precum deformari permanente, crestaturi, fisuri provocate de presiunile interne mari si zone cu defecte produse prin coroziune si ciupituri.
Trebuie sa va uitati ca butelia sa aiba inscriptionate, prin poansonare (perforare sau gravare), pe postament, pe piesa de gat sau pe garda de protectie nedemontabila, urmatoarele informatii: scadenta de verificare tehnica periodica, capacitatea in litri a buteliei, masa in kg a acesteia, cu robinetul cu ventil sau supapa, dar fara capacul de protectie, sigla agentului economic constructor, numarul si anul fabricatiei, iar pentru cele personalizate, poansonul operatorului economic de umplere sau proprietarul buteliei si poansonul I.S.C.I.R. de confirmare a personalizarii.
De asemenea, trebuie sa gasiti trecute pe butelie, pe corpul acesteia, prin vopsire, luna si anul de scadenta si fluidul pentru care a fost construita butelia.
Distribuirea buteliilor pentru aragaz se face numai de catre operatori economici autorizati, care au obligatia sa va spuna, in momentul achizitiei, cum sa montati si sa utilizati butelia. Este important ca la fiecare montare a unei butelii sa folositi o garnitura de etanșare noua intre robinetul buteliei si regulatorul de presiune. Dupa montare, pentru a verifica etanseitatea buteliei, a regulatorului de presiune, tubului de cauciuc si a aragazului, nu folositi flacara deschisa.
Si nu uitati ca manipularea buteliilor se face numai prin intermediul capacelor de protectie sau a garzilor.
InfoCons – InfoCons – o9atitudine! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.
Asociatia isi propune sa protejeze drepturile si interesele legitime ale consumatorilor, sa conștientizeze consumatorii asupra drepturilor pe care le au si sa dezvolte programe si proiecte in scopul realizarii acestor obiective. Scopurile specifice ale programelor sunt de a proteja consumatorii impotriva riscului de a achizitiona si folosi produse de calitate indoielnica, de a informa consumatorii despre produsele care le-ar putea pune in pericol sanatatea, de a incuraja consumatorii sa aiba dreptul de a alege, de a incuraja competitia loiala si de a rezolva sesizarile consumatorilor. Informatii suplimentare gasiti la http://www.protectia-consumatorilor.ro/.