Ce informatii sunt oferite consumatorilor pe site-urile firmelor de curierat

  1. Acasă
  2. Comunicate de presă
  3. Ce informatii sunt oferite consumatorilor pe site-urile firmelor de curierat

InfoCons, in parteneriat cu studentii Facultatii de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, a realizat un studiu în perioada martie-mai 2015 cu privire la informatiile prezente pe site-urile firmelor de curierat din România.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piaţa romanească, derulat de InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, astfel alegerea cetaţeanului consumator să poată fi făcuta în cunostinţă de cauză.

În cadrul studiului au fost identificate 22 de firme de curierat ce au fost analizate din punct de vedere al informaţiilor prezente pe site-urile proprii, rezultatele fiind următoarele:

  • Prima variabilă studiată face referire la “aria de acoperire` a serviciilor oferite, rezultatul fiind: 86,36% din firmele de curierat studiate au o arie de acoperire naţională şi internaţională, iar restul de 13,64% din firme oferă servicii doar la nivel naţional.
  • Următoarea variabilă urmarită este reprezentată de “preţul serviciului(tariful)`, în acest caz rezultatele fiind: aproximativ 70% din firmele studiate practică tarife ce variază în funcţie de anumite criterii (lungimea şi lăţimea coletului, greutatea şi nu în ultimul rând zona de expediere), iar restul de 30% prezintă pe site un preţ standard (ce variază extrem de putin, fiind prestabilite categorii de greutate sau zonă de expediere).
  • În cazul variabilei `termen de livrare` se pune accent mai mult pe zona de expediere.
  • In ceea ce priveste `oferirea asigurării`, 86,36% din firmele studiate oferă asigurare consumatorului, iar pe 9,09 % din site-uri nu se specifică oferirea acestui serviciu.
  • Printre variabilele noastre se încadrează şi “uneltele electronice` (o modalitate de monitorizare a coletului) în acest caz rezultatele fiind: 63,63% din firmele studiate oferă acest serviciu, iar restul de 36,37% nu oferă aceste informaţii pe site.
  • Ultima variabilă urmărită este “taxa de urgenţă`, aceasta din urmă avand o frecvenţă mica (mai putin de 50%), aceste informaţii fiind stabilite în momentul preluarii comenzii, în funcţie de greutatea coletului şi mai ales de zona de expediere.

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Pe același subiect

Distribuie

Meniu