CE INFORMATII AR TREBUI SA SOLICIT UNUI POTENTIAL FURNIZOR, ÎNAINTE DE ÎNCHEIEREA UNUI CONTRACT DE FURNIZARE A ENERGIEI?

Recomandam clientilor finali sa citeasca atent tot contractul. Conditiile contractuale trebuie sa fie echitabile, iar contractul nu trebuie sa creeze un dezechilibru între drepturile si obligatiile clientilor finali si cele ale furnizorilor.

O atentie deosebita trebuie acordata clauzelor referitoare la:

– pretul energiei electrice, fix sau variabil, inclus în pretul de furnizare;

– facturarea unei componente fixe stabilita în lei/zi sau lei/luna;

– perioada pentru care urmeaza a se aplica pretul mentionat în oferta;

– perioada pentru care urmeaza a se încheia respectivul contract;

– comisioane de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia;

– termenele, modalitatile si conditiile privind plata facturilor;

– modalitati de transmitere a facturii si a documentelor anexate acesteia;

– drepturile si obligatiile partilor;

– conditiile privind reînnoirea/prelungirea/rezilierea/ denuntarea unilaterala anticipata a contractului de furnizare;

– garantiile solicitate, dupa caz.

Sursa :ANRE

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal