Care este pretul pe care il platim la energie electrica si gaze naturale ?! 61.82 %/ 71.92 % pondere pentru furnizare la clientii casnici a energiei electrice si a gazelor naturale. De ce??? Cat???

  1. Acasă
  2. Comunicate de presă și noutăți
  3. Care este pretul pe care il platim la energie electrica si gaze naturale ?! 61.82 %/ 71.92 % pondere pentru furnizare la clientii casnici a energiei electrice si a gazelor naturale. De ce??? Cat???

Care este pretul pe care il platim la energie electrica si gaze naturale ?!

61.82 %/ 71.92 % pondere pentru furnizare la clientii casnici a energiei electrice si a gazelor naturale

De ce ??? Cat ???

Fii informat ! Ia atitudine !

Pretul energiei electrice si al gazelor naturale il plateste fiecare dintre noi atat acasa cat si in ponderea produselor si serviciilor achizitionate !

 

Miscarea de protectia consumatorilor informeaza consumatorii cu privire la ponderea componentelor pretului final al energiei electrice si gazelor naturale *

 

Pentru energie electrica :

Energie electrica Clienti casnici Clienti noncasnici
Pondere Pondere
Pretul de vanzare la client final, fara taxe, din care : 100% 100%
–          Pretul mediu de furnizare (inclusiv Tg) fara tarife (include costurile cu achizitia energiei electrice, costurile furnizorului si marja de profit a furnizorului ) 61.82% 73.10%
–          Serviciul de transport Tl + serviciul de sistem 5.46% 8.22%
– Serviciul de distributie 32.71% 18.68%

 

Pentru gaze naturale :

Gaze naturale Clienti casnici Clienti noncasnici
Pondere Pondere
Pretul de vanzare la client final, fara taxe, din care : 100% 100%
–          Pretul mediu de furnizare,  fara tarife (include costurile cu achizitia gazelor naturale, costurile furnizorului si marja de profit a furnizorului ) 71.92% 84.85%
–          Tariful mediul de transport 4.25% 5.15%
– tariful mediu de distributie  23.83% 10.00%

 

 

Statele membre sunt obligate să asigure punerea în aplicare a contorizării inteligente în temeiul legislației UE privind piața energiei în cel de-al treilea pachet energetic.

 

Statele membre s-au angajat să lanseze aproape 200 de milioane de controare inteligente pentru electricitate și 45 de milioane pentru gaze până în 2020, cu o investiție potențială totală de 45 de miliarde EUR.

Până în 2020, era de așteptat ca aproape 72% dintre consumatorii europeni să aibă un contor inteligent pentru electricitate, în timp ce 40% vor avea unul pentru gaz.

Doar 12 % din consumatorii casnici (8.735.575) au montat un contor intelligent pana la sfarsitului anului 2019 conform raportului ANRE.

Pana ajungem la cei 72% ce fac consumatorii ? finanteaza companiile de energie electrica care incarca facturile cu consumuri estimate fara a tine cont de consumurile anuale medii ?

Consumatorii sunt obligati sa plateasaca facturile emise de catre furnizorii de energie electrica in care de cele mai multe ori sunt inserate consumuri estimate, mult peste consumul real ca si istoric al unui consumator. Pana la regularizare, banii consumatorilor sunt utilizati fara drept de aceste companii furnizoare de energie electrica.

 

InfoCons a realizat un studiu cu privire la companiile de furnizare si distributie a energiei electrice care detin licenta de furnizare/ distributie a energiei electrice.

STUDIUL ESTE DISPONIBIL AICI

 

 

 

Drepturile consumatorilor de energie

 

  • Dreptul de acces la rețelele de energie electrică și gaze naturale;
  • Dreptul de a-și alege furnizorul de energie electrică și gaze naturale fară plata vreunei taxe pentru schimbarea acestuia;
  • Dreptul de a fi informat în legătură cu condițiile generale de contractare, prețurile și tarifele aplicabile, întreruperile programate în furnizarea gazelor naturale etc;
  • Dreptul de a solicita furnizorului modificarea și completarea contractului de furnizare și a anexelor acestuia, atunci când apar elemente noi ori când consideră necesară detalierea sau completarea unor clauze contractuale;
  • Dreptul de a solicita furnizorului să ia măsuri pentru remedierea defecțiunilor și a deranjamentelor survenite în rețelele de energie electrică și gaze naturale;
  • Dreptul de a beneficia de serviciul universal;
  • Dreptul de a primi informații despre utilizarea mai eficientă a energiei;
  • Dreptul de a adresa o plângere furnizorului referitor la activitățile prestate de acesta;
  • Dreptul de a vă adresa ANRE dacă nu sunteți mulțumit de răspunsul furnizorul

 

 

 

“ Consumatorii care au incheiat un contract de furnizare a energiei electrice si/sau gaze naturale, oare au citit contractul? Inteles ? Primim facturi, dar le intelegem ? Stim ce citim, si de ce platim cat platim ? Ne cunoastem obligatiile si drepturile de consumatori de energie electrica? Stim ca exista pe piata mai multe companii diferite de la care putem cumpara energie electrica ? Ca exista concurenta ? Exact ca si la telefonia mobila si fixa !

In 1990 era un singur furnizor de telefonie, astazi este o concurenta acerba, multe compani care ne ofera astfel de servicii si la fel este si in domeniul energiei electrice. Anul 2016 este primul an in care pe piata de publicitate au aparut anunturi, clipuri video, la tv, radio, panotaj, ofertele companiilor de energie electrica.

Deci, nu uita:

1)     poti sa ti schimbi compania cu care ai contract !

2)     citeste contractual !

3)     ai grija ce cumperi si la ce pret !

4)     ai drepturi !

5)     ai si obligatii !

6)     fii informat ! “

 

 

Sorin Mierlea – Presedinte InfoCons

 

 

*Conform datelor furnizate de ANRE in baza adresei numarul 92162/18.08.2021, ca urmare a monitorizarii pietei de energie electrica si gaze natural in luna mai 2021.

 

Aparitii in presa:

Evz.ro  

Alba24.ro

Stiripesurse.ro

Stirilecs.ro

Replicaonline.ro

Ziarul21.ro

Amosnews.ro

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Pe același subiect

Distribuie

Meniu