Campania de solutionare alternativa a disputelor

CAIETUL DE RECLAMATII constituie un mod rapid si eficient pentru colectarea reclamatiilor si sesizarilor consumatorilor.
Reprezinta o maniera unitara la nivel national si standardizata, in vederea rezolvarii cu celeritate a nemultumirilor consumatorilor in legatura cu agentii economici ce le-au incalcat drepturile.
Acest instrument permite autoritatilor si agentilor economici sa fie mai aproape de cetateni, care pot avea un rol activ, desi indirect, in regularizarea pietei si pot comunica mult mai facil cu institutiile statului si cu agentii economici.
Proiectul este sustinut de:
  1. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (Autoritatea coordoneaza si realizeaza strategia si politica Guvernului in domeniul protectiei consumatorilor, actioneaza pentru prevenirea si combaterea practicilor care dauneaza vietii, sanatatii, securitatii si intereselor economice ale consumatorilor.)
  2. Uniunea Generala a Industriasilor din Romania – UGIR 1903 prin Dl. Presedinte Ioan Cezar Coraci (UGIR-1903 are statut de confederatie patronala reprezentativa la nivel national, avand ca membrii, prin organizatiile patronale afiliate, firme din toate domeniile de activitate, din toate judetele Romaniei. )
  3. Uniunea Generala a Industriasilor din Romania prin Dl. Presedinte al Consiliului National Stefan Varfalvi (U.G.I.R. este o organizatie patronala independenta de sine statatoare, reprezentativa la nivel national din februarie 1998, conform Hotararii Tribunalului Municipiului Bucuresti.)
  4. Organinzatia Patronala a Turismului Balnear din Romania prin Dl. Presedinte Nicu Radulescu (In prezent, OPTBR are 62 de membri, reprezentand aproape toate statiunile balneare din tara. )
  5. Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania prin D-na Secretar General Elena Miron (PATRONATUL ASOCIATIA NATIONALA A AGENTIILOR DE TURISM DIN ROMANIA)
  6. Federatia Asociatiilor de Consumatori (Federatia Asociatiilor de Consumatori reuneste organizatii reprezentative la nivel national)
  7. Asociatia Romana pentru Combaterea Contrafacerilor
  8. Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania
  9. Federatia Asociatiilor si Fundatiilor pentru Protectia Consumatorului ‘Bucovina’
  10. Asociatia pentru Protectia Consumatorilor ‘Cetatea’ Sighisoara
  11. Asociatia pentru Protectia Consumatorilor Bistrita
  12. Asociatia Profesionistilor pentru Protectia Consumatorilor
  13. Federatia Judeteana a Asociatiilor de Protectie a Consumatorilor Teleorman
  14. Asociatia pentru Protectia Consumatorilor ‘ Protect Consum’ Orastie
  15. Federatia Judeteana pentru Protectia Consumatorilor Vrancea ‘Milcovia’
  16. Asociatia Pentru Protectia Consumatorilor din Campia Turzii
  17. InfoCons
Proiectul a fost remis spre stiinta si informare tuturor autoritatilor publice centrale si locale din Romania cat si Patronatelor si organizatiilor asociative.
In vederea constientizarii cu privire la drepturile consumatorilor si mai ales la dreptul fundamental in calitate de cetateni europeni la a face o sesizare, a fost lansata campania nationala ‘Nu te lasa furat! Nu inchide ochii!’.

In cadrul campaniei vor fi realizate material educativ-informative in vederea creseterii nivelului de constientizare a cetatenilor din Romania privind drepturile pe care le au in calitate de cetateni Europeni. Dreptul de a lua atitudine atunci cand le sunt incalcate drepturile mai ales cu privire la produsele si serviciile neconforme este un drept fundamental in cadrul Pietei Unice europene.

Campania se desfasoara in parteneriat cu: Ministerul Administratiei si Internelor; Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului; Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor; Garda Fiananciara; Inspectoratul General al Politiei Romane prin Politia de Proximitate; Confederatii sindicale; Institute de cercetare etc.

Campania “o9atitudine!` se desfasoara sub egida Federatiei Asociatiilor de Consumatori din Romania.

Puteti descarca prezentarea completa a campaniei folosind acest link (format PPT).
Descarca modelul propus de catre InfoCons pentru formularul de sesizari (format PDF).

Locații Diseminare Materiale: Descarcă lista în format PDF

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal