BLACK FRIDAY – avantaj sau pacaleala pentru consumator?

  1. Acasă
  2. Achiziții online
  3. BLACK FRIDAY – avantaj sau pacaleala pentru consumator?

Poti cumpara produsele dorite din magazinele clasice sau magazinele online, dar trebuie sa fii atent la ofertele prezentate si mai ales trebuie sa-ti cunosti drepturile! Examineaza cu atentie ofertele comerciantilor, analizeaza `chilipirurile` oferite pe site-uri in aceasta perioada. Uneori, site-urile sunt deblocate abia cand incepe perioada cumparaturilor de Black Friday, insa produsele sunt disponibile abia in ziua de luni sau uneori chiar in luna decembrie.

Daca ai cumparat un produs prin intermediul unui magazin online si cand a fost livrat ai constatat ca nu este produsul dorit, stii care sunt optiunile tale?

Ai dreptul sa te razgandesti in termen de 14 zile lucratoare din momentul livrarii si sa iti primesti banii inapoi, fara sa explici de ce teai razgandit si fara sa fii obligat la penalitati. In schimb, trebuie sa-ti asumi costurile directe efectuate cu returnarea produsului.

Fii atent totusi! Aceste drepturi nu se aplica atunci cand cumperi urmatoarele: ziare, inregistrari audio, video sau programe informatice, daca acestea au fost  desigilate; produsele care se pot degrada rapid, de exemplu anumite alimente, produsele personalizate, pachete turistice, cumparaturi facute pe o platforma de licitatii online, servicii financiare pentru care se aplica reguli specifice, pariuri si participarea la loterie.

Inainte de a cumpara ceva, comerciantul este obligat sa iti dea informatii complete despre: compania sa si datele de contact, caracteristicile produsului, pret, inclusiv toate taxele si comisioanele, metode de plata, precum si costurile livrarii, dreptul de a denunta unilateral contractul data aproximativa a livrarii.

Atunci cand cumperi online, perioada de livrare nu poate fi mai lunga de 30 de zile.

ATENTIE la riscurile cumparaturilor online!

Site-uri false – un website bine realizat nu reprezinta automat un indiciu ca respectiva companie respecta legea. Nu cumpara de pe un site care nu iti ofera in mod clar datele de contact, precum si informatii despre identitatea companiei.

Asigura-te ca magazinul online are o sectiune de politica de confidentialitate.

ATENTIE! Atunci cand cumperi prin internet, ai aceleasi drepturi privind garantia, ca si atunci cand cumperi dintr-un magazin obisnuit.

Poti beneficia de repararea sau inlocuirea produsului, in principiu la alegerea ta, cu exceptia cazului in care costurile legate de masura aleasa sunt mult mai mari decat costurile pentru cealalta masura – de exemplu, tu alegi inlocuirea, dar costurile acesteia sunt mai mari decat cele pentru reparatie. Toate costurile legate de reparatie sau inlocuire sunt suportate de catre vanzator.

Important! Asigura-te mereu ca etichetele si sigiliile aplicate de fabricant raman intacte. Vanzatorul poate refuza sa ia masurile reparatorii pentru produsele desigilate.

Ai dreptul la o reducere corespunzatoare a pretului sau poti chiar renunta la produs, in cazul in care:

– Nu beneficiezi de repararea sau inlocuirea lui;

– Vanzatorul nu a reusit sa remedieze defectul intr-un timp rezonabil;

– Remedierea defectului este in dezavantajul tau.

 

Nu uita!

– Pastreaza intotdeauna bonul fiscal sau factura. Acestea dovedesc data si locul achizitionarii produsului;

– Pastreaza si copii ale tuturor documentelor primite de la comerciant, originalele se pot pierde;

– Verifica daca durata reparatiei este trecuta in garantie.

Nu uita! Cere bonul fiscal! Ia atitudine! Daca vrei sa faci o sesizare suna la 021 9551 sau trimite un mail pe [email protected]!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Descarca aplicatia InfoCons
Meniu