InfoCons, in parteneriat cu studentii Facultatii de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, a realizat un studiu pe etichetele produselor tip bauturi energizante ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 41 de produse de tip bauturi energizante, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre voluntarii InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor din hypermarket-urile din Bucuresti, in luna Decembrie 2014.

Distribuitorii/Importatorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii:

  • Coca-Cola HBC Romania S.R.L.;
  • S.C. Hell Energy S.R.L.;
  • 2011 Monster Energy; European Food;
  • S.C. Rio Bucovina S.R.L.;
  • Ertrag S.R.L.;
  • S.C. Procer Company S.A.;
  • S.C. Avatar Trading 3000 S.R.L.;
  • Queen Monaco Services S.R.L.;
  • Red Bull GmbH;
  • Kaufland Romania S.C.S.;
  • Quarant Amroq Beverages;
  • S.A. Delhaize Group N.V.;
  • S.C. Mega Image S.R.L.;
  • Premium Beverages S.R.L.;
  • Carrefour Romania S.A.;
  • Tymbark Maspex Romania S.R.L.;
  • Elgeka-Ferfelis Romania S.A.;
  • Belfoods Impex S.R.L.;
  • Deli Food Distribution S.A.;
  • Romania Hypermarche S.A.;
  • Lidl Discount S.R.L. .

La analizarea celor 41 de produse s-a constatat faptul ca din punct de vedere al aditivilor alimentari (E-uri) mentionati pe etichetele produselor studiate, 2.43% nu au in ingrediente niciun aditiv alimentar, 56,09% au intre 2 – 4 aditivi alimentari, 39.02% au intre 5 – 7 aditivi alimentari, iar 2.43% au 8 aditivi alimentari.

17.07% dintre produsele analizate nu contin carbohidrati, iar restul de 82.93% contin in medie 10,3.

Valoarea energetica a produselor, calculate pentru 100 ml, se situeaza intre 1,43 – 64,2 Kcal, iar valoarea proteinelor se situeaza intre 0 – 0,4.

53.65% dintre produsele analizate contin caramel ( E150a, E150c si E150d), iar 7.31% albastru brilliant ( E133).

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal