Atenționare InfoCons! La ce trebuie să fim atenți când achiziționăm pește și produse din pește ?

În special, astăzi 8 Septembrie – Nașterea Maicii Domnului și dezlegare la pește consumatorii achiziționează pește și produse din pește.

La ce trebuie să fie atenți consumatorii când achiziționează pește sau produse din pește?  InfoCons vine în sprijinul consumatorilor cu câteva informații utile de care aceștia pot ține cont .

Sfaturi pentru achiziționarea peștelui sau produselor din pește :

– Acordați o atenție sporită aspectului peștelui pentru a vă crea o primă opinie asupra gradului de prospețime . Semenele neconformității produselor sunt: suprafața lipicioasă , deshidratată , cu pete de mucegai , gust și miros modificate etc.

– Pentru produsele pescărești care sunt menite a fi comercializate vii (crap , șalău , scrumbie , păstrăv , homari , creveți , crab etc) trebuie să fie prezente semnele de vitalitate . Este interzisă comercializarea peștilor care au murit în bazine sau care nu prezintă semne de viață ori sunt într-o stare de „ agonie ”, prezintă rupturi , suprafață a pielii discontinuă etc.

– Nu cumpărați pește sau produse din pește , dacă aveți suspiciuni privind gradul de prospetime ;

– Produsele pescărești trebuie păstrate , expuse la o temperatură optima , apropiată de punctul de topire al gheții și trebuie acoperite cu gheață .

– Asigurați-vă că produsele pe care le achiziționați au etichetă , nu cumpărați produse preambalate neetichetate ;

– Solicitați bonul fiscal la achiziționarea peștelui și a produselor din pește , pentru a avea un document justificativ în cazul depunerii unei sesizări ;

– Pentru produsele pescărești care sunt preparate – fileuri , rondele , trunchiuri de pește etc., atenția trebuie îndreptată către culoarea , fermitatea și mirosul acestora . Produsele pescărești preparate care prezintă un miros și un aspect modificat nu trebuie expuse și comercializate .

– Icrele de pește neprelucrate trebuie să aibă un aspect uniform și o culoare specific speciei de pește de la care provin ;

– Nu achiziționați produse pescărești congelate care au un strat gros de gheață ori a căror glazură de gheață este discontinuă, netransparentă și cu un aspect murder ;

– Produsele pescărești afumate trebuie să prezinte un aspect uniform, un gust și miros de afumat, dar și o culoare specific .

– Peștele și produsele din pește nu trebuie cumpărate din locuri neautorizate , întrucât comerciantul  nu poate să asigure toate condițiile optime , atât din punctul de vedere al transportului , cât și a modului de depozitare și comercializare .

– Nu cumpărați pește și produse din pește preambalate pe ale căror etichete nu este înscrisă data durabilităţii minimale / data limită de consum sau dacă aceasta este modificată sau depaşită ;

Prin scanarea codului de bare a produselor tip conserve de pește cu Aplicația Gratuită InfoCons , ai acces direct pe telefonul mobil la:

Cu ajutorul aplicației InfoCons , consumatorii afla rapid și ușor ce scrie pe eticheta conservelor  de pește . Astfel , printr-o simplă scanare a codului de bare de pe conservele de pește , consumatorii află :

 

– Ingredientele din produsul scanat

– Numărul și tipul aditivilor alimentari nsoțiți de o descriere explicită;

– Numărul și tipul alergenilor regăsiți în produl scanat;

– Valorile nutriționale (cantitatea de sare, zahăr și calorii);

– Calculator în care se poate insera cantitatea de produs consumată pentru a afla instant cantitatea de sare si zahăr, numărul de calorii precum și activitățile sportive necesare pentru arderea caloriilor (mers, alergare și bicicletă);

De asemenea consumatorii au urmatoarele opțiuni în cadrul acestei secțiuni :

Posibilitatea de a acorda rating de la 1 la 5 produselor;

Salvarea produsului scanat în secțiunea „Produse Salvate”, consumatorii având astfel posibilitatea de a-și crea propria listă de cumpărături, meniul zilnic/ săptămânal, rețete Din secțiunea „Produse Salvate”, printr-o simplă bifare a produselor, consumatorii află numărul total de E-uricantitatea totală de zahăr și cantitatea totală de sare.

Personalizarea aplicației în funcție de preferințele de consum: număr maxim de E-uri și tipul acestoracantitatea maximă de sarecantitatea maximă de zahărtipul de alergeni și cantitatea maximă de calorii, scor InfoScore minim, scor Pro InfoScore minim, scor Eco InfoScore minim.

Fiecare scanare a codurilor de bare este salvată în „ Istoric Scanări” , astfel că această listă poate fi accesată ori de câte ori este nevoie, în cazul în care a fost omisă salvarea produsului în momentul scanării.

Prin intermediul Aplicației InfoCons , disponibilă în 33 de limbi , consumatorii au acces direct la alertele pentru produsele alimentare și nealimentare la nivelul Uniunii Europene !

Astfel, în urma accesării secțiunii dedicate alertelor , consumatorii pot afla :

Pentru produsele alimentare :

– Data la care a fost emisă alerta (de la cea mai recentă, la cea mai veche);

– Descriere explicită a produsului;

– Țările vizate;

– Problema identificată cu produsul;

– Gradul de risc(de la scăzut, nedeterminat și până la serios)

 

Protectia Consumatorilor. Protectia consumatorului, InfoCons. Sorin Mierlea

 

 

„ Achiziționăm și consumăm pește , dar am fost atenți la modul în care este expus peștele ? Comerciantul îndeplinește condițiile optime pentru depozitarea peștelui ? Am fost atenți la gradul de prospețime indicat prin aspect , miros ? Iar în cazul conservelor de pește , am citit eticheta ?! Descarcă Aplicația GRATUITĂ InfoCons și află instant toate informațiile de pe etichetele conservelor de pește direct pe telefonul mobil ! ”

Presedinte InfoConsSorin Mierlea 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal