Când vă mutaţi în altă ţară din UE, puteţi beneficia de asistenţă medicală în aceleaşi condiţii ca şi rezidenţii ţării respective. Stabilirea ţării al cărei sistem de sănătate achită în cele din urmă costurile tratamentului primit depinde de situaţia dumneavoastră specifică. În general, este vorba despre noua ţară, dacă, de exemplu, v-aţi mutat acolo în scop profesional.
Dacă luaţi medicamente eliberate pe bază de reţetă, nu uitaţi că există posibilitatea ca acestea să nu fie disponibile în altă ţară din UE sau să fie comercializate sub o altă denumire.
Sistemele de securitate socială şi de asigurări de sănătate pot fi diferite de la o ţară la alta. De exemplu, în unele ţări trebuie să-i plătiţi direct medicului pentru tratamentul primit.
Dacă vă mutaţi într-o ţară din UE, dar solicitaţi asistenţă medicală în alta, stabilirea sistemului care răspunde de costurile dumneavoastră de asistenţă medicală depinde de:
- situaţia dumneavoastră (de exemplu, dacă sunteţi pensionar sau angajat)
- ţara în care locuiţi (regulile pot fi diferite de la o ţară la alta).
Pentru a afla care sunt regulile aplicabile în cazul dumneavoastră, consultaţi punctul naţional de contact.
Sursa : Europa.eu
InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!*