Aproximativ 4.000 de controale pe piața serviciilor de comunicații electronice și de servicii poștale în anul 2019

ANCOM a transmis 215 notificări și a aplicat 774 de avertismente şi 155 de amenzi contravenționale, în valoare totală de 2.536.900 de lei. Suma constituie venit la bugetul de stat.

Piața comunicațiilor electronice

Pe piaţa de comunicaţii electronice, în anul 2019, ANCOM a efectuat 2.326 de acțiuni de control, contravenienții primind 215 notificări, 316 avertismente și 85 de amenzi contravenționale, în cuantum de 2.154.400 de lei.

9 amenzi contravenționale în cuantum total de 1.650.000 de lei au fost aplicate de ANCOM furnizorilor de servicii de telefonie mobilă pentru neîndeplinirea obligațiilor de acoperire asumate prin licențe, încălcarea obligațiilor privind încheierea contractelor cu utilizatorii finali și desfășurarea procesului de portare.

În anul 2019, ANCOM a finalizat o amplă campanie de măsurare a acoperirii naționale cu servicii de voce a zonelor locuite de cel puțin 98% din populația României de către operatorii Orange, Vodafone, Telekom şi RCS&RDS, care aveau această obligaţie prevăzută în licențele de utilizare a spectrului radio obținute în urma licitaţiei din 2012. Acoperirea cu semnal de voce mobilă a fost măsurată în 13.400 de localități, fiind totodată măsurați peste 246.000 de km pe drumurile naționale, județene, orășenești și comunale. Pentru nerespectarea acestor obligaţii, operatorul RCS&RDS a fost sancționat cu amendă în valoare de 800.000 de lei, Telekom Mobile cu 700.000 de lei, Vodafone cu 60.000 de lei, iar Orange cu 50.000 de lei.

3 amenzi contravenționale în cuantum total de 12.000 lei au fost aplicate de ANCOM furnizorilor de servicii de acces la internet, cea mai mare dintre ele, în cuantum de 5.000 lei fiind aplicată pentru furnizarea de servicii fără a avea un contract valabil încheiat.

14 amenzi contravenționale în valoare totală de 72.000 de lei au fost aplicate de ANCOM și furnizorilor de servicii de televiziune și radiodifuziune sonoră (RTV). Principalele sancțiuni au fost aplicate pentru nerespectarea datelor tehnice, a parametrilor ori a condițiilor cuprinse în autorizațiile tehnice.

Furnizorii de rețele de tip CATV au fost sancționați cu 48 de amenzi contravenționale în valoare totală de 366.000 de lei pentru nerespectarea condițiilor prevăzute în Autorizația Generală.

De asemenea, 11 amenzi în valoare totală de 54.400 de lei au fost aplicate operatorilor de radiocomunicații. Neregulile cel mai des întâlnite în cadrul acestor controale au constat în nerespectarea prevederilor din documentele de autorizare (licenţe de utilizare a frecvenţelor şi autorizaţii de asignare a frecvenţelor), precum şi cele referitoare la operarea staţiilor de radiocomunicaţii.

Piața echipamentelor radio și compatibilitate electromagnetică

Pe piața echipamentelor radio ANCOM a efectuat 836 de controale, în urma cărora au fost aplicate 133 de avertismente și 46 de amenzi contravenționale în valoare totală de 241.000 de lei. Cea mai mare amendă a fost în valoare de 20.000 de lei și a fost aplicată pentru lipsa marcajului CE de pe echipamente.

În ceea ce privește compatibilitatea electromagnetică, cea mai mare amendă în valoare de 20.000 de lei a fost aplicată pentru echipamente neconforme din punct de vedere al compatibilității electromagnetice.

Piața serviciilor poştale

ANCOM a efectuat în anul 2019 un număr de 820 de acțiuni de control, fiind aplicate 325 de avertismente și 24 de amenzi contravenționale, în cuantum de 141.500 de lei, fiind frecvent constatată nerespectarea obligațiilor impuse prin regimul de autorizare generală.

Din totalul controalelor, 284 de controale au vizat Compania Națională Poșta Română (CNPR) în calitatea sa de furnizor de serviciu universal, în urma acestora fiind aplicate 192 de avertismente, precum și 6 amenzi în cuantum total de 55.000 de lei.

Cea mai mare amendă aplicată pe piața serviciilor poștale, în cuantum de 30.000 de lei, a fost aplicată Companiei Naționale Poșta Română, pentru nerespectarea condițiilor minime de calitate pentru trimiterile de corespondență internă din sfera serviciului universal.

În cazul celorlalți furnizori de servicii poștale, principalele nereguli au constat în furnizarea serviciilor poștale nenotificate, nerespectarea modalităților de predare a trimiterilor poștale către destinatari, lipsa sau nerespectarea conținutului avizului poștal, nerespectarea termenului de păstrare a trimiterilor poștale după avizarea destinatarilor, nerespectarea timpilor de livrare stabiliți în cazul serviciilor poștale expres sau modificarea tarifelor calculate şi încasate la momentul acceptării trimiterilor poștale.

Sursa: ANCOM

Citește și:

– Cât de multe știi despre schimbarea climatului?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal