Luna de luna primim si platim facturile pentru apa, gazul si curentul pe care de multe ori le consumam iresponsabil.

In contextul in care aceste facturi ne ingreuneaza adeseori viata, consider ca ar trebui sa fim mai responsabili si mai atenti cu modul in care utilizam aceste resurse.

Ar fi bine sa eficientizam costurile, sa reducem risipa, sa inchidem robinetul cand apa curge degeaba, sa stingem lumina cand iesim din camera, sa oprim electrocasnicele cand plecam de acasa si din functia de stand by, sa nu lasam geamurile deschise daca centrala functioneaza si sa ne gandim la atitudini mai responsabile.

Desi tehnologia a evoluat si exista centrale termice si aparate de aer conditionat mai eficiente sau masini de spalat care consuma mai putin curent, uneori consumam, din indiferenta, mai mult si mai ineficient.

De aceea, trebuie sa intelegem ca de noi depinde sa nu aruncam banii degeaba si sa fim in mod real mai eficienti in ceea ce priveste consumul curentului electric, al gazului sau al apei.

In vederea cuantificarii consumului de apă, energie electrică si gaz, transmitem catre firmele cu care am incheiat contracte cifrele pe care le inregistreaza contorul de la intrarea in casa, cifre care se intorc la noi sub forma altor cifre, reprezentand pretul pe care trebuie sa-l platim.

In acest sens,

  • Stim sa citim contorul?
  • Stim ce reprezinta acele cifre?
  • Stim ce inseamna explicatiile primite in plicul pe care ne gasim numele?
  • Stim cum se ajunge la cifra monstruoasa pe care suntem nevoiti sa o platim luna de luna?
  • Si cel mai important, stim cum putem fi mai organizati in consum?

In conditiile in care nu beneficiem de informatii clare cu privire la raportul cost/consum, degeaba facem tot felul de investitii in aparatura care ne masoara consumul, mai ales daca vrem sa stim cat avem de platit in functie de anumite zile sau saptamani.

Este oare corect? Este sigur? Pentru aceste intrebari, pe care ar trebui sa ni le punem fiecare, ar trebui sa primim si raspunsuri clare, nu doar plicuri cu facturi de platit.

Din acest motiv, va invit sa accesati www.protectia-consumatorilor.ro cu o9atitudine! si sa ne trimiteti reclamatiile si intrebarile referitoare la acest subiect.

Haideti sa luam atitudine si sa intelegem ca noi putem decide cat platim si nu contorul!

Sorin Mierlea – Presedinte InfoCons Organizație pentru Protectia Consumatorului

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal