ANRE a finalizat acțiuni de control desfășurate la furnizorii de gaze naturale

ANRE a finalizat acțiuni de control desfășurate la furnizorii de gaze naturale aplicând amenzi contravenționale în valoare totală de 400.000 lei

 

 

Prin acțiunile de control desfășurate, ANRE a verificat, prin metoda eșantionării, respectarea prevederilor Standardului de performanță pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 37/2007, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la îndeplinirea de către furnizori a obligației de a răspunde, în termen de 15 zile, la sesizările clienților finali referitoare la facturarea serviciului de furnizare a gazelor naturale.

 

În urma finalizării acțiunilor de control, s-au constatat întârzieri în transmiterea răspunsurilor la sesizările clienților finali referitoare la facturarea serviciului de furnizare a gazelor naturale, fiind aplicate sancțiuni contravenționale în valoare totală de 400.000 lei, după cum urmează:

  • ON ENERGIE ROMÂNIA (cota de piață 41,33 %) – 310.000 lei
  • ENGIE ROMÂNIA (cota de piață 47 %)             –   000 lei

 

Totodată, s-a dispus furnizorilor să plătească clienților finali care nu au primit răspunsuri în termenul legal, penalitățile datorate în conformitate cu prevederile Standardului de performanță pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 37/2007, cu modificările și completările ulterioare, astfel:

  • 30 de lei pentru nerespectarea termenului de răspuns de 15 zile de la data înregistrării solicitării;
  • 5 lei pentru fiecare zi suplimentară de întârziere.

 

De altfel, în conformitate cu prevederile Standardului de performanță pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 37/2007, cu modificările și completările ulterioare, furnizorii de gaze naturale au obligația de a plăti în mod automat clienților finali penalitățile datorate pentru nerespectarea termenelor și pentru zilele suplimentare de întârziere.

 

SURSA: ANRE – Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal