ANPC a desfasurat o actiune tematica de verificare a respectarii prevederilor legale la comercializarea pachetelor de servicii turistice

In perioada 14 – 23 Octombrie 2013 Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a desfasurat la nivel national o actiune tematica de verificare a respectarii prevederilor legale privind protectia consumatorilor la comercializarea pachetelor de servicii turistice.
•  au fost verificati 329 de operatori economici, la  201 dintre acestia constatandu-se abateri de la prevederile legale in vigoare.
•  au fost aplicate 201 sanctiuni contraventionale dintre care 83 amenzi in valoare totala de 290.400 lei si 118 avertismente.

Abateri constatate:

1. Existenta contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice
In conformitate cu prevederile legii, agentia de turism are obligatia de a inmana turistului un exemplar din contract. De asemenea, organizatorul sau intermediarul de calatorii turistice are obligatia de a prezenta in original institutiilor de control contractele incheiate cu turistii, care pot fi prezentate si sub forma de catalog, pliant sau alt inscris, cu conditia ca turistul sa fie informat despre acesta, iar contractul sa contina toate informatiile prevazute.

– Jud. Mures – nu existau contracte incheiate cu toti consumatorii in cazul pachetelor de servicii turistice.

2. Prezentarea in scris turistilor, in vederea incheierii contractului, a informatiilor prevazute de lege
a) localitatea de destinatie;
b) ruta de parcurs;
c) mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile si categoria acestuia/acestora;
d) tipul unitatilor de cazare, adresele si categoriile de clasificare a acestora;
e) serviciile de masa oferite si categoria de clasificare a unitatilor de alimentatie;
f) durata programului, cu indicarea datei sosirii si a plecarii;
g) informatii generale privind regimul pasapoartelor si al vizelor, precum si al asigurarilor de sanatate necesare pentru calatorie si sejur;
h) cuantumul avansului, daca este cazul, precum si termenul pentru achitarea restului de plata;
i) numarul minim de persoane necesar pentru realizarea programului si termenul limita pentru informarea turistului, in caz de anulare a calatoriei turistice;
j) posibilitati de incheiere a unor asigurari facultative pentru asistenta in caz de boala, accidente si altele asemenea;
k) durata pentru care opereaza oferta turistica.

Sursa: A.N.P.C.

InfoCons – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal