Ce trebuie să știu:

Este obligatorie purtarea unei măști în zonele de sosire și de așteptare a mijloacelor de transport public, precum și în interiorul vehiculelor și trenurilor pentru personal și pasageri.

Se recomandă în continuare respectarea măsurii de distanțare socială.

Începând cu data de 18 iulie, purtarea măștii de protecție este din nou obligatorie în supermarket-uri, atât pentru angajați, cât și pentru clienți.

Au fost deschise plajele organizate, grădinile zoologice, siturile arheologice, terasele, restaurantele, parcurile, cu respectarea măsurilor de distanțare socială.

Au fost reluate pelerinajele la mănăstiri (inclusiv pe Muntele Athos).

Sunt operabile cursele interne de feribot între insule și Grecia continentală.

Turiștii care călătoresc cu feribotul în Grecia sunt obligați să poarte mască, inclusiv când stau pe punți în aer liber.

Unde mă adresez dacă am o problemă:

1. Telefon de urgență: 112

2. Asistență consulară în regim de urgență

Secția Consulară a Ambasadei României la Atena:

Adresa: Emmanouil Benaki 7, 15452 Paleo Psyhiko, Atena

E-mail: atena@mae.ro

Telefon: +30 210 6774035

Telefon de urgență: +30 6978996222

Site: http://atena.mae.ro/

Consulatul General al României la Salonic:

Adresa: Str. Theagenous Charisi 78, Salonic, cod postal 546 39

E-mail: salonic@mae.ro

Telefon: +30 2310 340089

Telefon de urgență: +30 6906 479076

Site: http://salonic.mae.ro/

3. Alte contacte și adrese utile (site-uri oficiale, de turism etc.)

Pentru asistență de specialitate cetățenii români pot solicita asistență ori semnala disfuncționalități la numărul de telefon de urgență al Secretariatului de stat pentru protecția cetățeanului (Call center travel.gov.gr): +30 2155605151 (disponibil în intervalul orar 09,00-21,00). Website-ul Visit Greece (http://www.visitgreece.gr) și aplicația pentru telefonul mobil Visit Greece;

Eventualele probleme sesizate în unitățile de cazare pot fi semnalate la numărul de telefon 1572 al Ministerului Turismului din Grecia;

Pentru informațiile referitoare la COVID-19, poate fi apelat numărul de urgență 1135, operațional 24/7;

Harta interactivă cu informații actualizate poate fi verificată aici: https://coronavirus.pineza.eu

Sursa :MAE

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal