Ai pierdut pașaportul ? Află ce pași să urmezi cu InfoCons Protecția Consumatorului !

Pierderea unui pașaport poate genera stres și incertitudine, mai ales când ești într-o călătorie sau ai nevoie urgentă de el pentru documente oficiale. Tocmai de aceea, este esențial să știi exact care sunt pașii de urmat pentru a evita complicații. InfoCons – Protecția Consumatorilor vine în sprijinul tău cu informații utile și actualizate.

Citește și : Moaștele Sfintei Elena , aduse din Veneția în România pe 30 aprilie – InfoCons Protecția Consumatorului te ajută să rămâi în siguranță cu numerele de urgență din Italia !

 

În cazul în care ți-ai pierdut sau ți-a fost furat pașaportul simplu electronic sau temporar, trebuie să anunți de îndată autoritățile:

  • În România – adresează-te oricărui serviciu public comunitar de pașapoarte sau Direcției Generale de Pașapoarte.
  • În străinătate – contactează cea mai apropiată ambasadă sau consulat al României.

Citește și : Ce sunt Desenele și Modelele Industriale ? InfoCons Protectia Consumatorilor de Proprietate Intelectuală te informează

Este important de reținut că un pașaport pierdut, furat sau distrus devine automat nul și nu mai poate fi folosit, chiar dacă este regăsit ulterior. În astfel de cazuri, documentul trebuie predat autorităților competente. În plus, pașapoartele pierdute sau furate sunt înregistrate în Sistemul Informatic Schengen (SIS) – ceea ce înseamnă că pot fi confiscate de autoritățile străine dacă sunt descoperite.

Pentru a evita probleme legale sau administrative, acționează rapid și corect. Informația corectă îți oferă siguranță. Fii pregătit în orice situație – află, acționează, protejează-ți identitatea!

Pentru mai multe informații despre acest subiect, click AICI .

 

InfoCons  Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și  Strategiilor membră cu  drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129sector 4, tel: 021/319.32.66,  mail : secretariat@infocons.ro ,  Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte , Vacanță , Alertă , Alerte1 MaiTelefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor .

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și