Expresiile `afirmații legate de mediu` și `afirmații legate de ecologie` se referă la practica de a sugera sau a crea impresia (în cadrul unei comunicări comerciale, comercializări sau publicități) că un produs sau un serviciu are un impact pozitiv sau nu are impact asupra mediului sau este mai puțin dăunător pentru mediu decât bunurile sau serviciile concurente.
Acest lucru se poate datora compoziției acestuia, modului în care a fost fabricat sau produs, modului în care poate fi eliminat și reducerii nivelului de energie sau de poluare care poate fi preconizată în urma utilizării acestuia. Atunci când astfel de afirmații nu sunt adevărate sau nu pot fi verificate, această practică este denumită deseori `dezinformare ecologică`.
`Dezinformarea ecologică` se poate referi la toate formele de practici comerciale ale întreprinderilor față de consumatori cu privire la proprietățile de mediu ale bunurilor sau ale serviciilor. În funcție de circumstanțe, aceasta poate include toate tipurile de declarații, informații, simboluri, sigle, grafice și mărci, precum și interacțiunea acestora cu culori, la ambalare, etichetare, publicitate, în toate mediile (inclusiv site-uri internet) și efectuate de orice organizație, în cazul în care aceasta se califică drept `comerciant` și se angajează în practici comerciale față de consumatori.