Actiune in cadrul campaniei Uniunii Europene – “E dreptul tău! Acţionează` – Muzeul National al Satului

Asociatiile de protectia consumatorilor consiliaza consumatorii aflati in vizita la Muzeul National al Satului Dimitrie Gusti

Ştii cum să faci din vacanţa ta, o vacanţă de poveste? Ştii ce drepturi ai atunci când zborul tău este anulat sau întârziat?

Pe 28 iunie, campania Uniunii Europene – “E dreptul tău! Acţionează` a fost prezentă la Muzeul Naţional al Satului Dimitrie Gusti, din Bucureşti.

Acţiunea de informare a fost organizată de cele doua asociaţii de consumatori, implicate în proiect: Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România ( ANPCPPS România) şi Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România ( APC România).

Experţi din cadrul celor două asociaţii au oferit informaţii şi sfaturi despre drepturile pe care le au în calitate de consumatori tuturor vizitatorilor interesaţi. În cadrul acestui eveniment, vizitatorii au aflat că:

– dacă nu ești mulțumit cu ce ai cumpărat online, ai dreptul să returnezi produsul în 10 zile lucrătoare, din momentul livrării și să primești banii înapoi, fără să a fi nevoit să explici de ce te-ai răzgândit și fără a fi obligat la penalități;

– ai dreptul să renunți la un contract pentru un credit de consum, în termen de 14 zile de la semnarea acestuia, fără să fii nevoit să dai explicații, doar anunțându-l pe creditor;

– din momentul în care ți-ai rezervat vacanța, agenția de turism nu poate face schimbări majore, cum ar fi schimbarea hotelului sau a datelor călătoriei, în afară de cazul în care accepți aceste schimbări, în scris; în alte situații, ești îndreptățit la rambursarea imediată a costului integral, fără penalități.

– dacăzborul tău întârzie, compania aeriană trebuie să-ți ofere mese gratuite, băuturi răcoritoare, două mesaje gratuite (telefon, fax sau e-mail), hotel și transport gratuit, în cazul în care ai nevoie să stai peste noapte, în funcție de distanța zborului și durata întârzierii.

Dacă întâmpinaţi probleme, puteţi, oricând, cere sprijinul uneia dintre asociaţiile de consumatori. Detalii găsiţi aici: www.protectia-consumatorilor.ro şi aici www.apc-romania.ro.

InfoCons – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal