Când călătoriți în altă țară din UE, aveți dreptul de a accesa serviciile de conținut on-line contra cost, în același mod în care le-ați accesa în țara de origine. De exemplu, dacă plătiți un abonament la un furnizor de conținut TV, atunci când călătoriți în altă țară din UE puteți vizualiza și descărca filmele și serialele pe care le urmăriți și acasă.

Aceste reguli vizează toate abonamentele contra cost la conținut on-line – cărți electronice, jocuri, muzică și evenimente sportive.

Dacă aveți contract cu un furnizor de conținut on-line care vă limitează accesul în alte țări din UE sau dacă a trebuit să plătiți suplimentar pentru a accesa conținutul în străinătate, aceste restricții nu se mai aplică.

Citește și:

Comisia publică orientări privind fluxul liber al datelor fără caracter personal

Accesarea gratuită a conținutului on-line în străinătate

Normele UE acoperă și abonamentele gratuite la conținut on-line când călătoriți în altă țară din UE, dar pe bază opțională. Aceasta înseamnă că, pe durata șederii în străinătate, accesul la serviciile gratuite de conținut on-line la care v-ați abonat depinde de furnizorul de servicii.

Verificarea țării UE de reședință

Furnizorul de conținut poate folosi maximum 2 din următoarele modalități de verificare a țării dumneavoastră de reședință:

  • cartea dumneavoastră de identitate sau alt mijloc electronic de identificare
  • detalii privind plata, cum ar fi contul bancar sau numărul cardului de credit/de debit
  • adresa la care aveți un decodor sau un dispozitiv similar
  • achitarea unei taxe de licență pentru servicii publice de radiodifuziune, în țara UE de reședință
  • un contract de internet sau de telefonie, ori un alt contract similar, în țara UE de reședință
  • înregistrarea pe listele electorale locale
  • plata taxelor locale
  • un contract la utilități din țara UE de reședință

Citește și:

Reprezentanții InfoCons participă la o nouă dezbaterea cu tineri pe tema risipei alimentare!

Dacă este nevoie, furnizorul de conținut mai poate utiliza și una din următoarele modalități de verificare a țării de reședință, dar numai în combinație cu una din metodele enumerate mai sus:

  • adresa de facturare sau adresa dumneavoastră poștală
  • o declarație pe propria răspundere care să confirme adresa în țara UE de reședință
  • adresa IP (pentru a verifica de unde accesați conținutul on-line)

Acces la același conținut, oriunde v-ați afla

Dacă vă aflați în altă țară din UE, furnizorul de conținut nu trebuie să vă perceapă taxe suplimentare pentru a vă oferi acces la conținutul pentru care plătiți deja abonament. Accesul trebuie să vi se ofere în aceleași condiții ca în țara de origine – acces la același conținut, pe același tip și număr de dispozitive, pentru același număr de utilizatori și cu aceleași funcționalități.

Citește și:

Safety Gate: Sistemul de alertă rapidă pentru produse nealimentare periculoase

În același timp, furnizorului îi este interzis să reducă deliberat calitatea conținutului la care aveți acces pe durata călătoriei în străinătate. Atenție: calitatea conținutului on-line depinde și de rețeaua pe care o utilizați pentru a accesa conținutul (ex. o conexiune Wi-Fi sau rețeaua 3G/4G).

Accesarea conținutului on-line cu ajutorul unei rețele 3G/4G pe durata șederii în străinătate va fi scăzută din volumul de date la care aveți dreptul în baza contractului de telefonie mobilă. Aflați mai multe despre normele UE în materie de roaming.

Sursa: Europa.eu

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal