A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons te informeaza: Contractul pentru prestarea serviciilor de telefonie

Telefonia, atat fixa cat si mobila, este deja accesibila tuturor, ceea ce face ca numarul abonatilor sa fie in continua crestere. In acelasi timp, operatorii vin cu oferte din ce in ce mai atragatoare si cu planuri tarifare de nerefuzat. Pentru a evita situatiile neplacute ulterioare legate de costurile facturii, puteti urmari mai jos ce trebuie avut in vedere atunci cand se incheie/se reinnoieste un contract de telefonie.

In primul rand trebuie urmarit ca tarifele, precum şi alte informaţii legate de acestea să se regăsească în contractul încheiat cu furnizorul, fie că este vorba de un abonament sau de o cartelă preplatită.

Trebuiesc verificate:

  • numărul de minute (naţionale sau internaţionale)/SMS-uri/MMS-uri/apelurilor video incluse în abonament sau în extraopţiuni/bonusuri. In cazul în care activarea serviciului/ modificarea planului tarifar/încetarea contractului intervine în decursul unei luni de facturare, se va aloca un număr mai mic de minute / SMS-uri/ MMS-uri/ apelurilor video, proporţionale cu perioada în care s-a beneficiat efectiv de oferta respectivă.
  • dacă minutele naţionale/SMS-uri/MMS-uri/apelurilor video incluse sunt valabile în reţeaua furnizorului şi/sau în alte reţele naţionale;
  • tarifele aplicabile la depăşirea minutelor naţionale sau internaţionale /SMS-urilor/MMS-urilor/ a apelurilor video incluse, diferenţiate în funcţie de modul în care aceste sunt folosite: în reţeaua furnizorului sau în alte reţele sau în funcţie de intervalul orar;
  • dacă tarifele includ sau nu TVA;
  • perioada de valabilitate a extraopţiunilor, a bonusurilor sau a altor reduceri acordate;
  • ordinea de consum a minutelor /SMS-urilor/MMS-urilor/ a apelurilor video incluse;
  • dacă minutele naţionale/ SMS-urile/MMS-urile/ apelurile video incluse neconsumate într-o lună se reportează şi în ce condiţii;
  • cum sunt definite de furnizor noţiuni precum `minutul naţional` sau `minutul în reţea`;
  • modalitatea de taxare a apelurilor;
  • modalitatea de taxare a SMS-urilor; Un SMS are 160 de caractere. Dacă sunt folosite diacritice sau alte simboluri, textul iniţial va fi automat fragmentat în 3 mesaje diferite, cu maximum 70 de caractere fiecare şi se va taxa fiecare SMS în parte.
  • penalităţi de întârziere pentru neplata facturii în termenul scadent, dacă este cazul;
  • valoarea taxei de reconectare, în cazul suspendării serviciului, dacă este cazul.

Ma multe informatii puteti gasi la www.ancom.org.ro

InfoCons – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori. www.protectia-consumatorului.ro, www.o9atitudine.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal