În ideea rezolvării problemei şomajului şi pentru a susţine creşterea economică, Antonio Tajani, vicepreședintele Comisiei Europene, responsabil pentru industrie și antreprenoriat, a prezentat, la începutul lunii ianuarie la Bruxelles, un plan de măsuri pentru sprijinirea întreprinzătorilor și modificarea culturii antreprenoriale europene.
Pornind de la premisa că Europa are nevoie de mai mulți întreprinzători mici şi mijlocii, principalii furnizori de noi locuri de muncă, planul pune accent pe rolul esențial al educației și al formării în cultivarea noilor generații de întreprinzători şi se adresează în special tinerilor, femeilor, persoanelor în vârstă, migranților și șomerilor. Planul abordează şi obstacolele care apar în calea întreprinzătorilor, oferind măsuri de susținere a firmelor nou înființate, ajutor în transferurile de proprietate asupra întreprinderilor, facilitarea accesului la finanțare și acordarea de noi șanse întreprinzătorilor onești care au falimentat.
Planul acoperă șase domenii-cheie, precum accesul la finanțare, prin care se propune, printre altele, simplificarea structurilor de impozitare, pentru a permite IMM-urilor să obțină fonduri prin investiții private directe, asistență pe timpul fazelor cruciale din ciclul de viață al întreprinderii, prin formare în domeniul managementului și crearea de rețele cu întreprinzătorii, furnizorii și clienții potențiali şi a unei pieţe unice. Alte puncte acoperite se referă la valorificarea noilor posibilități de afaceri ale erei digitale, transferul simplificat al proprietății asupra întreprinderilor, simplificarea administrativă şi acordarea unei noi șanse pentru întreprinzătorii onești după un faliment, unde se propune asistarea întreprinderilor în vederea depășirii dificultăților financiare, principala cauză a falimentului.
Pentru o mai bună implementare a acestui plan la nivel local, Comisia va colabora îndeaproape cu statele membre, cu întreprinderile și cu părțile interesate, realizându-se foi de parcurs care să cuprindă ținte specifice și date până la care se așteaptă rezultate concrete.
În acest sens, Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – o9atitudine!-InfoCons va realiza o platformă online care să ofere informaţiile necesare deschiderii unui IMM, indiferent de domeniul de activitate al noii întreprinderi. Această platformă se doreşte a fi suportul pentru crearea unor antreprenori responsabili, profesionişti, cu respect pentru activitatea pe care o desfăşoară, pentru consumatorii serviciilor şi produselor pe care le oferă.
De asemenea vor fi realizate o serie de training-uri care vor avea în vizor femeile, prin încurajarea potențialului antreprenorial al acestora, persoanele în vârstă, care au un bagaj important de cunoștințe în afaceri care ce trebuie transferate generațiilor următoare, şi populațiile de migranți, care întâmpină dificultăți în găsirea unui loc de muncă şi care pot fi ajutaţi în exercitarea unei activități independente.
Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din Romania – InfoConsomânia – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizaţie din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociaţie de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apară drepturile consumatorilor.
Asociaţia îşi propune să protejeze drepturile şi interesele legitime ale consumatorilor, să conștientizeze consumatorii asupra drepturilor pe care le au şi să dezvolte programe şi proiecte în scopul realizării acestor obiective. Scopurile specifice ale programelor sunt de a proteja consumatorii împotriva riscului de a achiziţiona şi folosi produse de calitate îndoielnică, de a informa consumatorii despre produsele care le-ar putea pune în pericol sănătatea, de a încuraja consumatorii să aibă dreptul de a alege, de a încuraja competiţia loială şi de a rezolva sesizările consumatorilor.