10 lucruri importante pe care trebuie să le stiti despre portabilitate

Ia atitudine! Ai o problemă cu un operator de telefonie mobilă ? Cunoaşte-ţi drepturile şi exercită-le apelând 021 9615!

Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii:

1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine.

2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor.

3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită, creditul rămas neutilizat nu va fi transferat.

4. Completează cererea de portare (formularul-tip), pe care o poţi obţine accesând site-ul ANCOM, fie de la una dintre reprezentanţele furnizorului la care vrei să devii abonat.

5. Fii atent atunci când completezi cererea. Dacă datele nu sunt corecte sau complete, sistemul o va respinge.

6. Depune cererea de portare la reprezentanţa de unde ai obţinut formularul sau sună la Serviciul Relaţii Clienţi al furnizorului la care vrei să te muţi pentru a afla unde se poate depune cererea de portare (în cazul în care ai descărcat-o de pe site).

7. De regulă, cererea tip trebuie depusă la operatorul spre care vrei să portezi numărul împreună cu o copie după actul de identitate şi o copie după ultima factură emisă de furnizorul donor. Dacă trimiţi pe altcineva în locul tău, mai este nevoie şi de o procură sub semnătură privată în original.

8. Stabileşte împreună cu operatorul data la care vrei să se efectueze portarea – în condiţii normale 3 zile lucrătoare de la depunerea cererii, dar nu mai mult de 25 de zile lucrătoare.

9. Furnizorul la care vrei să devii abonat te va contacta pentru a te anunţa data exactă şi intervalul orar în care se va efectua portarea şi data când trebuie să mergi să semnezi contractul, în cazul în care nu l-ai semnat la depunerea cererii de portare. Serviciul va fi întrerupt pentru 3 sau 4 ore pentru ca furnizorul să poată opera portarea, timp în care nu vei putea da sau primi telefoane. Pentru portarea numerelor fixe, trebuie să fii acasă în intervalul stabilit cu furnizorul. Pentru portarea numerelor mobile, trebuie să mergi la una dintre reprezentanţele furnizorului la care vrei să devii abonat, pentru a ridica noua cartelă SIM, cu acelaşi număr de telefon, în cazul în care nu ţi-a fost înmânat la momentul depunerii cererii de portare.

10. Nu transmite cereri de portare către mai mulţi furnizori! Alege-l pe cel al cărui abonat vrei să devii şi adresează-i numai lui cererea de portare.

InfoCons – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

 

Sursa: www.ancom.org.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal