InfoCons, în parteneriat cu studenții Facultății de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, a realizat un studiu pe etichetele produselor tip pateu vegetal ce se regasesc pe piata din Romania.
In cadrul studiului au fost analizate 21 de produse tip pate vegetal, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii.
Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste numarul de E-uri prezent in cele 21 de tipuri de produse analizate, acesta variaza intre 0 si 12:
- 0 E-uri: 9,52% dintre produse
- 3 E-uri: 9,52% dintre produse
- 4 E-uri: 9,52% dintre produse
- 5 E-uri: 4,76% dintre produse
- 7 E-uri: 28,57% dintre produse
- 8 E-uri: 14,29% dintre produse
- 9 E-uri: 4,76% dintre produse
- 10 E-uri: 4,76% dintre produse
- 11 E-uri: 4,76% dintre produse
- 12 E-uri: 9,52% dintre produse
In cazul a doua produse, care contin 0 E-uri, anume: Pate vegetal din boabe de soia avand producator S.C. Inedit S.R.L. si Pate Scandia Sibiu al carui producator este S.C Scandia Food S.R.L Sibiu, am remarcat prezenta zaharurilor de 4 procente la 100 gr, respectiv 1.2 la 100 gr; sau grasimi 14.5 procente la 100 de gr, respectiv 19.8 procente la 100 gr. De asemenea, desi eticheta confirma ca nu au E-uri, au in compozitie si grasimi saturate: 3.7 procente la 100 gr, respectiv 2 procente din 100 gr.
Sarace in proteine, dar bogate in grasimi si grasimi saturate, pateurile vegetale de asemenea sunt sarace in fibre, iar calciul lipseste cu desavarsire.
Din punct de vedere al cantitatii de sare/ 100 g de produs, aceasta se situeaza intre 1.12 g si 1.4 g.
De asemenea toate produsele care au inserat pe eticheta valorile energetice/100g, acestea se situeaza intre 130 kcal si 270 kcal.
Produsele tip pate de post care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producator urmatoarele companii: S.C. Inedit S.R.L.; S.C. Glina S.A.; S.C. Kaufland Romania S.C.S.; S.C. Vascar S.A.; S.C. Regal Corp S.R.L.; S.C. Prefera Foods S.A.; S.C. Billa Romania S.R.L.; S.C. Vascar S.A.; S.C. Hame Romania S.R.L.; S.C. Scandia Food S.R.L Sibiu; S.C Profi Rom Food S.R.L; S.C. Rewe Romania S.RL; S.C. Carrefour Romania S.A; S.C. Productie Ardealul S.R.L.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons -InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.
Despre: InfoCons – A.N.P.C.P.P.S. Romania – o9atitudine! – InfoCons (www.infocons.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.
Ia atitudine! Cunoaste-ti drepturile si exercita-le apeland 021 9615!