SMS 113 – Serviciul de Urgenta Pentru Persoane cu Dizabilitati de Auz si de Vorbire va fi lansat din 26 Octombrie

Începând de Luni, 26 Octombrie 2015, persoanele cu dizabilităti de auz si de vorbire vor avea acces la Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgentă prin serviciul de SMS 113. Toate informațiile referitoare la acest nou serviciu vor fi disponibile pe www.112.ro începând cu data de 26.10.2015.

De asemenea, tot de luni, prin intermediul acestui site se va putea accesa și aplicația (formularul electronic) de înregistrare și vor putea fi identificate locurile și programul de funcționare al birourilor temporare de asistență la înregistrare din fiecare județ.

Persoanele cu dizabilități de auz și/sau vorbire vor putea să folosească gratuit numărul unic 113 pentru SMS-urile asociate apelurilor de urgență. Acestea vor putea să folosească numarul 113 doar după o înregistrare prealabilă a propriului număr de telefon în baza de date a Sistemului pentru apeluri de urgență.

Aveţi posibilitatea să vă înregistraţi în trei moduri:

  1. Prin depunerea documentelor de înregistrare la birourile temporare de asistenţă la înregistrare sau la unul dintre sediile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale din Bucureşti sau din ţară – informaţiile cu privire la adrese şi programul acestora vor fi publicate pe website-ul www.112.ro;
  2. Prin transmiterea prin poştă a documentelor de înregistrare, la adresa: Splaiul Independenţei nr. 323A, sector 6, Bucureşti;
  3. Prin completarea formularului online aflat pe website-ul www.112.ro.

Documente necesare înregistrării:

  • Cerere de înregistrare;
  • Copia actului dumneavoastră de identitate sau al reprezentantului legal;
  • Copiile actelor care atestă dizabilitatea;
  • Copia documentului care atestă calitatea de reprezentant legal, dacă este cazul.

Pentru înscrierea la sedii/birouri temporare sau prin poştă:

  • solicitaţi un exemplar al cererii de înscriere la unul dintre sediile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau la birourile temporare de asistenţă la înscriere; cererea poate fi obţinută şi prin descărcarea de pe website-ul www.112.ro;
  • completaţi şi semnaţi această cerere;
  • anexaţi copiile documentelor specificate mai sus;
  • introduceţi documentele într-un plic, sigilaţi-I şi trimiteţi-I Serviciului de Telecomunicaţii Speciale prin una dintre cele două metode metode menţionate anterior.

Pentru înscrierea online:

  • accesaţi website-ul www.112.ro. secţiunea ‘Serviciul SMS 113’, subsecţiunea ‘Înregistrare’;
  • completaţi fiecare câmp al formularului online, scanaţi şi încărcaţi copiile documentelor menţionate mai sus;
  • în cazul în care apelaţi la un reprezentant legal, acesta va completa şi formularul online destinat reprezentanţilor legali, aflat în aceeaşi subsecţiune pe site, încărcând obligatoriu şi documentul doveditor al calităţii lui.

Dacă toate condiţiile obligatorii au fost îndeplinite, iar datele şi documentele transmise sunt corecte şi complete, veţi primi un SMS de confirmare la numărul de telefon declarat în cererea de înregistrare. Din acest moment puteţi apela 112 în orice situaţie de urgenţă.

Modalitatea de apelare prin SMS a Serviciului de urgenţă

  1. În cazul în care aveţi o urgenţă, sunaţi imediat la numărul 112;
  2. Operatorul 112 vă va răspunde, însă nu va iniţia un dialog cu dumneavoastră, ci va închide apelul, fiindcă veţi fi identificat automat de către sistem ca fiind o persoană cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire;
  3. Veţi primi imediat un SMS cu textul: ‘Trlmlteţi SMS la 113 cu urgenţa şi adresa incidentului’;
  4. Veţi răspunde printr-un SMS la numărul 113, descriind scurt urgenţa şi indicând cu exactitate adresa, inclusiv judeţul. Este indicat să nu folosiţi semne diacritice, dacă telefonul dumneavoastră nu este setat în acest mod, pentru a urgenta transmiterea;
  5. După transmiterea SMS-ului este posibil să mai primiţi mesaje din partea operatorului 112 cu întrebări suplimentare. Răspundeţi
  6. Operatorul 112 va transmite datele obţinute de la dumneavoastră agenţiilor de intervenţie (Poliţie, Ambulanţă, Pompieri) care vă vor ajuta în urgenţa pe care o aveţi

Constituie contravenţii apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numărul 113, faptele fiind sancţionate cu amendă de la 500 la 1000 de. Aceeași sancțiune se va aplica și pentru SMS-urile care aduc injurii operatorilor.

De administrarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență se ocupă Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal